OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Comfort Hotel Stockholm, hotellet med det mest centrala läget i Stockholm. Hotellet har 163 funktionella och bekväma rum samt du kan njuta av en smakfull frukost. Bli bortskämd med god och effektiv service. Hotellets närhet till centralstationen göra att hotellet är en perfekt knutpunkt även för vidare resande. Du finner parkeringsplatser i samma byggnad. Receptionen är bemannad dygnet runt. Comfort Hotel Stockholm söker ett serviceproffs till vår ekonomitjänst. Du sätter alltid våra gäster i fokus, och du gör det med energi, mod och begeistring. Vi söker dig som vågar synas, vågar fråga och tar egna initiativ. Du är, förutom glad och har humor, professionell och personlig i ditt möte med gäster och kolleger. Din primära arbetsuppgift är att tillsammans med ditt team skapa en bättre vardag för våra gäster så att de önskar att besöka oss igen och igen. A. PLATS I ORGANISATIONEN . Ekonomen rapporterar till hotelldirektör. . Ingå i ledningsgruppen på hotellet. . Rapporterar till ekonomavdelningen på CHS. B. ANSVARSOMRÅDEN . . Leverantörsreskontra. . Kundreskontra. . Resultatsammanställning. . Lönehantering. . Skatte- och momsdeklarationer. . Handkassa. . Årsredovisning C. BEFOGENHETER . Göra budgeterade inköp till egen avdelning. . Vid behov, omedelbart säkerställa att lagar och förordningar avseende administrativa rutiner efterföljs. . Vid behov, eller via instruktioner från ekonomiavdelningen på CHS, omedelbart ändra på befintliga ekonomirutiner. D. ARBETSUPPGIFTER . Deltaga i följande möten: - Ekonomikonferens . Rapporter och statistik - Sammanställning av fee-rapporter månadsvis. - Sammanställning Choice Club statistik. - Kontinuerligt medverka till att förbättra/utveckla rapporter och statistik . Ekonomirutiner - Leverantörsreskontra: Löpande ansvara för registrering, kontering, betalning och sortering av leverantörsfakturor samt avstämning av reskontran. - Kundreskontra: Löpande svara för fakturering, påminnelser, registrering av inbetalningar samt avstämning av reskontran. - Resultatsammanställning: Löpande registrera verifikationer, och vid månadsbokslut avstämma resultat- och balanskonton. - Månadsbokslut: Sammanställa resultat- och balansräkningar inom fastställda tidsramar, samt rapportera detta till CHS - Årsbokslut: Avstämning av resultat- och balanskonton, samt sammanställa det underlag/specifikationer som krävs. - Årsredovisning: Sammanställa årsredovisningen enligt de mallar som skickas från CHS. - Koncernmellanhavanden: Avstämning av mellanhavande mellan hotellet och moderbolag/dotterbolag kvartalsvis. - Lönehantering: Samla in löneunderlag, sammanställa löneunderlaget och verkställa utbetalning av löner, samt årssammanställningar. - Skatte-och momsdeklarationer: Sammanställa samt tillse att deklarationerna skickas in och betalas inom föreskrivna datum. - Handkassa: Ansvara för att handkassan stämmer och hanteras på ett korrekt sätt. - Medverka/upprätta rutiner för lagerinventeringar. - Vara väl uppdaterad vad gäller ekonomisystem, samt andra dataprogram som kan vara aktuella (Excel m.m.) . Övrigt - Tillse att gällande attestrutiner följs. - Medverka vid löpande revision av verksamheten. - Löpande uppdatera sig avseende lagar och förordningar inom ämnesområdet. Tjänsten är 60% ekonomi. Kan även bli heltid tillsammans med en 40% tjänst i receptionen. Vi erbjuder Dig ett spännande, och varierande arbete med trevliga kollegor. Lön enligt avtal Ansökan Sänd din ansökan via länken nedan [