OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till vår kund söker vi en självgående ekonomiansvarig. Vår kund är ett trivsamt mindre företag som har kontor på Gärdet. Detta är ett uthyrningsuppdrag på 50-75% (utifrån överenskommelse) som kommer starta omgående och pågå under minst fyra månader, med möjlighet till förlängning för rätt person.
Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. Vi söker dig som vill arbeta med redovisning och bokslut för tre olika bolag, vilket innebär att hantera följande:
• Månadsavstämningar
• Periodiseringar
• Bokslut
• Viss löpande bokföring
• Behjälplig med löneadministration
• Moms
• Skattedeklarationer
• Inkomstdeklarationer
• Budget- och prognosarbete
• Samarbete med och viss arbetsledning av två kollegor som hanterar reskontra samt löpande bokföring
Din profil
Vi söker dig som har:
• Någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetat minst fem år med redovisning / bokslut och behärskar det självständigt
• Har du erfarenhet av löneadministration är det meriterande
• Har du hanterat flera olika bolag samtidigt (t.ex. som redovisningskonsult) är det meriterande
• Goda kunskaper i Excel
• Hanterar du Hogia ekonomi/lön är det meriterande
Övriga önskvärda egenskaper:
• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Analytisk förmåga
• Snabb, duktig och professionell på att kommunicera
• Serviceinriktad och anpassningsbar
• Självständig och trygg i sig själv
• Prestigelös teamspelare som gärna hjälper till där det behövs
Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående
Vi erbjuder
Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00