Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Hrbs verksamhet befinner sig i Stockholm, vi har kontor i Länna och Kista.
Vi är ett snabbt växande företag med god ekonomi, vi är i dagsläget cirka 43 anställda. Vi är ett byggföretag som arbetar med försäkringsskador och våra största beställare idag är försäkringsbolag, de står för cirka 90% av uppdragen som vi har.
Här har vi bestämt oss för att vara de mest effektiva och trevliga hantverkarna på marknaden. Vi vill göra alla våra kunder, beställare och anställda mer än nöjda!
Läs mer på vår hemsida!
Arbetsuppgifter
Ansvaret innefattar hela det ekonomiska och administrativa flödet, högt som lågt. 
Som ekonomiansvarig kommer du att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån reskontra och den löpande bokföring till avstämningar, löner, bokslut och årsredovisning. Idag har koncernen en ekonomichef som gör det mesta förutom bokslut och årsredovisningar som görs av en extern rådgivningsbyrå. Du kommer tillsammans med ekonomichefen ansvara för allt som är ekonomirelaterat i koncernens samtliga 13 bolag, vissa mindre andra större.
I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
leverantörsfakturor (stor mängd)
in- och utbetalningar samt bevakning
budget och prognoser
rapportering och statistik
moms, skatt och deklarationer
period- och årsbokslut, årsredovisning
löpande kontakt med bank, revisorer och Skatteverket
löner, pensioner, rapportering Skatteverket 



Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiansvarig är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom och att du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete som ekonomiansvarig, gärna från byggsektorn men inget krav. Erfarenhet från redosvinsbyrå är meriterande.
Det är ett krav att du ska vara 100% självgående med bokslut i koncern, samt ovan arbetsuppgifter.
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav
Mycket goda kunskaper i Fortnox
Mycket goda kunskaper i Visma Lön eller annat löneprogram

  
Personliga egenskaper
Vi söker efter en flexibel och prestigelös person som också är noggrann och strukturerad. Du har förmåga att på egen hand organisera och planera ditt arbete. Du vill gärna lära nytt och tycker om att vara delaktig i verksamhetens utveckling. Som person är du kommunikativ, tydlig och pedagogisk. Vi är en organisation med högt i tak och ser gärna att du trivs i en sådan miljö.
Tillsättning: enligt ÖK
Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
Placering: Länna, parkering finns

Vi ansvarar själva för rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta Hawar Rafat på hawar.rafat@hrbservice.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRB Service Ab skogås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 10 juni 2020

Postadress

Lyftkransvägen 3
skogås, 14250

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024