OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Prima Office utvecklar, låter tillverka och marknadsför förvaringsmöbler till offentlig miljö. En stor del exporteras till ett flertal europeiska länder. Vi är fyra personer i en stor, öppen och trevlig lokal på Kungsholmen. Legotillverkningen sker huvudsakligen i södra Sverige. De anställda har tillgång till företagets egna gym. ANSVAR. Ekonomiansvarig direkt underställd VD ansvarar för att ekonomifunktionens uppgifter, enligt nedan, sköts utan direkt arbetsledning. - Ansvara för företagets löpande ekonomifunktion. - Löpande redovisning och bokföring innefattande registrering och kontering av leverantörsfakkturor, registrering av leverantörsbetalningar och kundinbetalningar. Redovisning och registrering sker mestadels i SEK men även i GBP, NOK och EUR. Kostnadsställeredovisning sker per marknad eller overhead. - Kontoavstämning vid varje månadsskifte med specifikation av Balansräkningens poster. Avstämning och omvärdering av varulagervärden. Automatiskt körning av månadens periodiseringar i ekonomisystemet. Avstämning av moms och uppbörd. -Månatlig intäktsrapport i excel per marknad och kundgrupp. Innefattande även diagram. - Periodiserade månadsbokslut med uppföljning per marknad ( ca 10 marknader). Rapportering sker i excel per marknad samt aggregerat och innehåller även diagram. Kommentarer till resultatet sker i samband med rapportering. Rapportering bör ske före den 15:e i månaden efter rapporteringsmånad. - Upprätta årsbokslut per den 30 april samt Årsredovisning - Inkomstskattedeklaration till Skatteverket. - Skatte- och momsdeklarationer för Sverige och Norge. Sverige deklareras månadsvis elektroniskt. Norge deklareras varannan månad i NOK. Deklarationen sker via fax till ombud i Norge. -- Kvartalsredovisning över EU-försäljning från SVerige. Redovisningen innefattar kundens momsregistreringsnummer samt försäljningbelopp. - Likviditetsövervakning. - Kravhantering av kundfordringar. Skriftliga i första steget men sedan muntliga via telefon vilket kräver att man ej är främmande inför muntlig kravhantering på svenska eller engelska. - Kontroll av fakturor avseende varuinköp från fabriken där tillverkningen av produkter sker. - Lönehantering. Enkel lönehantering, enbart löner och semester, inga traktamenten och dylikt. KVALIFIKATIONER - Minst fem års erfarenhet av liknande arbete - Mycket goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav - Mycket goda kunskaper i i excel Erfarenhet från Hogia Handel Ekonomi är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Lars Ölander
0854587650
VD Lars Ölander