OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ISS Facility Services AB, ISS Mayday Göteborg ISS Mayday är den del av ISS Facility Services AB som arbetar med Personaluthyrning, Rekrytering, Entreprenad, Omställning samt Organisations- och Chefsstöd.ISS Mayday är ett auktoriserat bemanningsföretag som är specialiserade på personliga och kvalitetssäkrade processer med kunden i fokus.Vi har idag verksamhet på ett flertal orter i Sverige. Vi söker nu för vårt kundföretag i södra Göteborg en engagerad ekonomiansvarig.Kunden är en mindre koncern på ca 15 anställda inom bygg- och fastighetsbranschen som bland annat har riktat in sig på varsamma renoveringar av äldre fastigheter.Man har också specialiserat sig på att bygga nya hus i äldre stil.Bolaget äger och förvaltar även fastigheter runt om i Göteborgsområdet.Arbetsuppgifter Till en början kommer du att gå parallellt med den som är ekonomiansvarig idag och dela på arbetsuppgifterna.Tanken är att du successivt skall jobba dig in i företaget och ekonomifunktionen.Som ekonomiansvarig har du det övergripande ansvaret för ekonomin inom en mindre koncern (4 bolag) och även de löpande administrativa arbetsuppgifter som förekommer på ett mindre bolag.Dessutom kommer du att ha kontakt med företagets revisor.Exempel på dina arbetsuppgifter är: löpande redovisning, bokslut, löner, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, betalningar, projektuppföljning, avstämningar, prognosarbete, hyresadministration, skriva offerter, svara i telefon, etc.Arbetstid Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag på 6 månader, som för rätt person kommer att övergå till anställning hos kund.Det är till en början deltid, ca 50 - 75 % i upp till ett-två år för att sedan öka upp till 100 %.Det kommer att finnas utrymme för diskussion om hur detta skulle kunna läggas upp.Önskade kvalifikationer Vi söker dig som är intresserad av och ser en längre framtid i att utveckla och arbeta i en bred ekonomiroll på ett mindre företag.Du har relevant utbildning med 2 - 3 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll.Personliga egenskaper Du bör vara noggrann, strukturerad, ha stor ansvarskänsla och skinn på näsan.Det viktigt att du trivs med att ge service till både kunder och kollegor samt har en prestigelös och flexibel inställning till dina arbetsuppgifter.Du har inga problem med att sätta dig in i nya rutiner och arbetssätt.Övriga egenskaper är att du är positiv, självgående, har god initiativförmåga och är stresstålig.Du uppskattar att ta dig an arbetsuppgifter som kräver det lilla extra.Om du har arbetat i Hogia redovisnings- och löneprogram är detta en merit.Mycket goda kunskaper i Officepaketet och svenska språket i tal och skrift är ett krav.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Vi erbjuder Det här är en unik möjlighet att utveckla rollen som ekonomiansvarig hos vår kund.Det är omgående start för tjänsten, alternativt tillsättning så snart rätt person hittas.Är du intresserad?Ansök idag, intervjuer sker löpande.För att söka tjänsten gå in på www.mayday.se.Bifoga ett personligt brev samt CV och beskriv varför just du passar in på tjänsten.Vi tar endast emot ansökningar på detta sätt.Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.Vi ser fram emot att höra ifrån dig!