OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollco grundades 1999 och är idag en internationell koncern, med huvudkontor och verkstad i Helsingborg. Gruppen har totalt 40 anställda och vi finns i Sverige, Danmark, Finland, Norge och Taiwan. Rollco är specialist på komponenter och lösningar inom området linjära rörelser.
Vi är ett lag som alltid arbetar utifrån ett kundfokuserat synsätt. Vi värdesätter vår personals engagemang och viljan att utföra ett lagarbete och därigenom skapar vi tillsammans en sann arbetsglädje.
Nu söker vi dig som vill vara med och aktivt arbeta för att vi tillsammans ska fortsätta att utvecklas!
Arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig har du det övergripande ekonomiska ansvaret för koncernen. Din tjänst är väldigt bred och du kommer att arbeta i en internationell miljö med redovisning i flera bolag. Arbetsuppgifterna innefattar löpande bokföring, leverantörsfakturor, avstämningar, månads- och årsbokslut, koncernkonsolidering, myndighetsrapportering, likviditetsplanering samt lönsamhetsanalyser och budgetarbete. Din arbetsroll innefattar även lönehantering och personaladministration.
Detta är en möjlighet för dig som tycker om att arbeta brett och vara delaktig i hela processen från löpande bokföring till färdig årsredovisning!
Personlig profil
Vi vill att du är utbildad civilekonom, med arbetslivserfarenhet av flertalet liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från löneadministration är meriterande. Du ska ha god datorvana och intresse för IT som stöd i ekonomiarbetet, vidare ska du ha goda kunskaper i Excel. God förståelse för svenska och engelska i både tal och skrift är meriterande.
Som person är du ansvarsfull, noggrann, logiskt tänkande samt driven och tycker om att ta initiativ. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och din positiva attityd.
Vi ser gärna att du idag har maximalt 1-2 månaders uppsägningstid från din nuvarande anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Anders Hedelin
042-150050
0706-955450