Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du ha det totala ansvaret för bolagets ekonomi. Detta inkluderar allt från den löpande bokföringen, analys, pensioner, strategiska frågor till att vara bollplank till företagets VD och hantera den ekonomiska rapportering till England.

Förvaltning och redovisning
Ansvar för löpande bokföring
Redovisning av moms, källskatt, sociala avgifter, deklaration etc
Månadsbokslut/Årsbokslut/Årsredovisning
Inkomstdeklaration
Övervaka leverantörsskulder och kundfordringar
Uppföljning med kunder för att säkerställa betalning
Utveckla och underhålla både drifts- och kapitalbudget
Ansvar för cash-flow
Upprätta och underhålla lämpliga interna kontroller och finansiella förfaranden, inklusive en översyn av alla månadsbokslut aktiviteter inklusive huvudbok underhåll, balansräkning avstämningar, etc.
Löpande kontakt och motpart till i) huvudkontoret i England och ii) Svensk revisor

Finansiell Planering och analys Förbered, underhålla och utveckla nuvarande regelbunden finansiell planering och analysrapporter inklusive:
månadsvis resultatrapport, kassaflöde, budget och prognos
grundlig analys av ekonomiska resultat och utveckla både strategiska och taktiska rekommendationer
utveckla och utföra ROI-analys av olika affärsinitiativ (t.ex. lanserar ny produkt)
Nyckelroll i den årliga planeringen och budgetering
VD’s högra hand och bollplank i ekonomiska frågor

Din profil
 
I rollen som Ekonomiansvarig söker vi dig som vill vara en del av ett ungt hungrigt företag som lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper som passion, glädje och ansvarstagande.
Utöver detta önskar vi att du är en problemlösare
vill utveckla den egna kompetensen med hänsyn till verksamhetens behov
är resultatorienterad och målfokuserad
besitter social kompetens, vilja att ge en bra service
kan hantera frihet under ansvar
skapar resultat tillsammans med andra genom att göra ett bra arbete och samarbeta
är aktiv och kommer med förbättringsförslag

Vi söker dig med kompetens enligt nedan +3 års relevant erfarenhet och känner att du klarar av ovanstående arbetsuppgifter
Mycket god kommunikationsförmåga (även på engelska) samt i både tal och i skrift.
Organisatorisk- och god planeringsförmåga
Analytisk och effektiv
Logikbaserad problemlösning och beslutsfattande färdigheter

 
Om Studentwork
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. 

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pirtek Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 21 maj 2020

Postadress

Svanholmsvägen 2A
Stocksund, 18274

Liknande jobb