OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KC Group rekryterar: Ekonomiansvarig administratör
KC Group Leadership Development AB arbetar sedan 2011 med ledarskaps- och medarbetarutveckling samt konsultativt chefsstöd och rådgivning i förändringsprocesser. Kunderna finns främst inom statliga myndigheter, kommuner, regioner och universitet/högskolor. Vi innehar 30-talet ramavtal bl. a omfattande nationella ramavtal på sex av Sveriges största myndigheter. KC Group har knutit till sig 70-talet certifierade coacher och seniora konsulter över hela Sverige som anlitas som underkonsulter för olika större och mindre insatser. Företaget befinner sig i kraftig tillväxtfas och söker många skickliga medarbetare.
Din roll som ekonomiansvarig administratör innebär att självständigt ansvara för att genomföra, utveckla och förbättra ekonomifunktionens samtliga rutiner och processer, samt att säkerställa att alla rutiner kopplade till kundbokningar och avrop är uppdaterade och flyter smidigt. Viss hantering av rutiner kring vårt kontor ingår även.
Det är en varierad tjänst som utvecklas i takt med att bolaget växer. Till att börja med är tjänsten på deltid 50-75% med målet att utvidgas till en heltid. Du rapporterar till VD. En spännande möjlighet för dig och din framtida utveckling!
Exempel på arbetsuppgifter
* Kundfakturering
* Hantering av leverantörsfakturor, leverantör- och kundreskontra
* Bokningshantering
* Löpande bokföring, resultat- och balansräkning,
* Ekonomiuppföljning och rapportering till ledning
* Utveckling av ekonomifunktionens rutiner och processer
* Inköp av kontorsmateriel, rumsbokningar, nyckelhantering etc
* Kvittohantering
* På sikt; momsredovisning, löner, årsredovisning etc.
Vem du är
För att trivas i rollen är det viktigt att du har eget driv och initiativförmåga, samt är noggrann, strukturerad och van vid ett högt tempo. Som person är du kommunikativ, engagerad och har en positiv och prestigelös inställning. Du är kvalitetsmedveten och vet vilken nyckelroll du kan spela. Du är van att arbeta självständigt och trivs med att fatta egna beslut, men det är minst lika naturligt för dig att vara en lagspelare där du kommer att samverka med flera interna funktioner. Du kommer att få stor frihet i att planera dina dagar och ditt arbete som det blir bäst för dig och för verksamheten samt vara delaktig i att utveckla administrativa rutiner och ekonomifunktionen på sikt.
Din profil
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning/administration
* Ett par års erfarenhet av en motsvarande roll som redovisnings-/ekonomiansvarig
* Tidigare erfarenhet av Fortnox är meriterande
* Goda kunskaper i Microsoft Office Excel
* Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
Övrigt
Vi arbetar enligt modellen hybridkontoret, som innebär att du kan arbeta på plats på kontoret vid St Eriksplan eller hemifrån. Vi har en löpande dialog om hur vi möts och arbetar tillsammans.,
Sök jobbetI
Du ansöker enkelt genom att klicka på knappen ”ansök här” där du också kommer att ladda upp ditt CV och personliga brev. I samband med ansökan kommer du även att svara på olika personlighetstest. För mer information är du välkommen att kontakta Peter Cederqvist, Email: peter@kc-group.se, Mob: 0704 269001. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen