Ekonomiansvarig Bergs hyreshus

Ekonomiansvarig Bergs hyreshus

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024!

Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som även vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet.

På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun!

Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Vi söker vi en ekonomiansvarig till Bergs hyreshus AB och dess dotterbolag. Du kommer ansvara för ekonomin i verksamheten och arbeta tätt samman med både styrelsen för Bergs hyreshus och medarbetare i organisationen. Vi lyder under aktiebolagslagen, kommunallagen, förvaltningslagen och andra lagar som styr kommunal verksamhet.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för ekonomin gällande de bolag som ingår i Bergs hyreshus koncernen. Dina arbetsuppgifter är breda inom ekonomi och uppföljning av verksamheten. De består i huvudsak av budget, redovisning, prognoser, likviditetsprognoser, bokslut, upprättande av årsredovisning, ekonomisk styrning, finansiering. Du kommer vara en viktig rådgivare åt ledningen och styrelse och arbeta med uppföljning och analys på både verksamhetsnivå och kopplat till våra fastigheter. Du kommer följa upp affärs- och ekonomiska verksamhetsmål, analyserar utfall och annat kopplat till det ekonomiska resultatet.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med flera av dina kollegor och politiken. Du kommer arbetsleda den ekonomiassistent vi håller på att rekrytera parallellt med denna rekrytering.

Vi har en organisationsform där alla medarbetare är anställda av kommunen och fastigheterna vi arbetar med ägs av Bergs hyreshus AB. Förutom det bolaget så har vi tre bolag i koncernen som du kommer arbeta med. Vi arbetar i ekonomisystemet Akribi och fastighetssystemet Momentum.

Avdelningen håller på med ett utvecklingsarbete, vilket du förväntas delta aktivt i.

Kvalifikationer
Vi söker dig med ekonomisk utbildning på högskole-, universitetsnivå eller motsvarande utbildning som vi bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsekonomi eller liknande tjänst i ett fastighetsbolag, kommun eller offentlig förvaltning. Du har grundläggande kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen samt aktiebolagslagen. God datorvana och intresse för att lära sig nya system är nödvändigt. God kunskap i Office-paketet och Excel krävs. Du behöver vara strukturerad och ha förmåga att planera, organisera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt då arbetet består av många olika uppgifter där det krävs god ordning. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket (både i tal och skrift). B-körkort är ett krav.
 
Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Personliga egenskaper
Du behöver arbeta självständigt, ta ansvar och vara drivande. Du har god kommunikativ förmåga samt hög effektivitet i ditt arbete. Du är van att arbeta i såväl grupp som självständigt och kan fatta egna beslut i det dagliga arbetet. Viktigt att du tycker om att samarbeta, har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning och en positiv grundinställning. Det är också viktigt att du har ett serviceinriktad och professionellt bemötande gentemot kunder, kollegor och politiker.
 
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa egenskaper. 

Vi erbjuder
Som ekonom får du en spännande roll i en verksamhet som präglas av utveckling. Med oss får du en stabil arbetsgivare med framåtanda. Vi har semester- och pensionsväxling och en förmånsportal med många olika erbjudanden. Vi erbjuder även ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme.

Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan!

 

Varmt välkommen till oss!

Kontaktinformation
Veronica Sundström-Gund, Lokalvårdschef, 0687-164 88, veronica.sundstrom-gund@berg.se

Stefan Larsson, Fastighetschef, 0687-165 99, stefan.larsson@berg.se

Cilla Gauffin, Avdelningschef för Samhällsbyggnadsavdelningen, +46 0687-16510

Arbetsplats
Lillhallvägen 9B

845 31 Svenstavik

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2024
  • Ansök senast: 6 januari 2025

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


Är du en nyexaminerad ekonom som vill kicka igång din karriär?

Är du en nyexaminerad ekonom som vill kicka igång din karriär?

18 december 2024

Kvalificerad Bolagsekonom sökes till Brinova Fastigheter

13 december 2024

Administratör och brf-ekonom till brf Jupiter 1 i Täby

Administratör och brf-ekonom till brf Jupiter 1 i Täby

3 december 2024

Vikarierande ekonom

Vikarierande ekonom

3 december 2024