EKONOMIANSVARIG Blowtech GP AB

Arbetsbeskrivning

BlowtechGroup expanderar kraftigt och är med sina 200 MSEK i omsättning marknadsledande i Skandinavien på teknisk formblåsning i plast. Vår erfarenhet, kompetens och kunnande inom produktion, konstruktion och utveckling av formblåsta produkter är unik i dagens industri. Våra två produktionsbolag finns i Gnosjö och Norska Kongsvinger och sysselsätter 110 personer. Största kundgrupp återfinns inom fordons- och övrig verkstadsindustri. www.blowtechgroup.com
_______________________________________________________

Uppdragsbeskrivning
I denna roll blir du en nyckelperson på vår anläggning i Gnosjö. Du arbetar självständigt inom ekonomifunktionen men samarbetar med flera funktioner som produktion, inköp och försäljning. Du rapporterar och för en öppen dialog med företagsledningen i Gnosjö och du samarbetar även med vårt systerföretag, Blowtech GT AS som finns i Kongsvinger, Norge.

I rollen som Ekonomiansvarig arbetar du i huvudsak med följande arbetsuppgifter:
- Leverantörs- och kundreskontra
- Bevakning av inbetalningar, fakturering etc.
- Löpande bokföring. Verifikat
- Förberedelse av månads-, kvartals- och årsbokslut
- Avstämningar och kontroller
- Uppföljning, redovisning och avstämning av olika projekt
- Skatte-, moms- och tulldeklarationer
- Delaktig i budgetarbetet
- Lönehantering för ca 55 personer
- Personaladministrativa ärenden
- Viss rapportering och framtagning av statistik
- Kontakt med myndigheter
- Ansvar för växelfunktion och posthantering

Vi arbetar i affärssystemet Monitor som vi använder oss av inom flera områden och när det gäller lönehantering använder Kontek Lön. Du styr själv över kontakterna med vår revisor.

Kravprofil
Vi söker dig som har en längre tids erfarenhet av ekonomiarbete. Har du tidigare arbetat i en liknande roll inom tillverkande industri är det en fördel då förståelsen för processer och flöden är något vi värdesätter högt. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förutsätter att du är noggrann och organiserad men också van att ta egna initiativ och driver arbetet framåt. Din kommunikativa förmåga tillsammans med ett flexibelt förhållningssätt är mycket viktigt för oss. Du behärskar engelska och är en van användare av Officepaketet. Vi uppskattar ditt personliga engagemang mycket högt. Vi kan erbjuda dig en arbetsplats med öppet klimat där du får stora möjligheter att påverka och forma tjänstens långsiktiga innehåll.

Välkommen med din ansökan!

För ansökan och mer information om tjänsten se vidare på www.bemanningspoolen.se eller kontakta HR-Konsult Lotta Brinell 070-61 99 880. Vi arbetar med löpande urval.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Anna Andersson
0706165180
Rekryteringsansvarig Lotta Brinell
070-61 99 880
Rekryteringskonsult Anna Andersson
0706165180
Rekryteringskosult Anna Andersson
0706165180
Lotta Brinell
070-61 99 880
Kund-personalansv. Lotta Brinell
0370-198 80 070-619 98 80
Lotta Brinell
070-619 98 80
Kund och personalans Magnus Lundqvist
0370-198 80 070-342 98 80
Anders Karlsson
070-355 98 80
Magnus Lundqvist
070-342 98 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningspoolen AB VÄRNAMO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 mars 2015

Besöksadress

Jönköpingsvägen 21
None

Postadress

Box 2112
VÄRNAMO, 33102

Liknande jobb


19 december 2024

Ekonom

Ekonom

19 december 2024

Ekonomiassistent

14 december 2024

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

Vi söker ekonomiansvarig för kunds räkning!

13 december 2024