Ekonomiansvarig / Finance Manager till Omniprocess

Arbetsbeskrivning

Lockas du avmöjligheten att få äga ansvaret för bolagets ekonomifunktion?Gillar du att utmana gamla mönster och skapa nya effektiva rutiner och arbetssätt? Då kanske det är dig vi söker?

Om tjänsten

OmniProcess söker en ekonomiansvarig som kommer att ansvara för bolagets redovisnings- och bokslutsprocess. Som ekonomiansvarig kommer du att arbetsleda ekonomifunktionen som består av en kollega, driva arbetsflödet och vara VD:s högra hand.OmniProcess är ett jordnära bolag med hög trivsel där alla medarbetare ställer upp för varandra. OmniProcess tillhör den välrenommerade Addtech-koncernen och i rollen som ekonomiansvarig sker även rapportering direkt till Addtech. Du kommer att rapportera till VD och din arbetsplats är OmniProcess kontor i Solna Strand.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvar över löpande redovisning (månads-, kvartals- och årsbokslut)

- Rapportering i Cognos till koncernmoder Addtech

- Momsredovisning och valutahantering

- Analys och uppföljning

- Orderhantering och inköpsfrågor

- Skattedeklarationer och rapportering till Skatteverket

- Fördelning arbetsuppgifter för ekonomiavdelningen

- Ta fram underlag för statistik

- Allmän stöttning av administration vid behov

Erfarenhet
För att fungera i rollen som ekonomiansvarig söker vi dig med minst 5 års erfarenhet från en liknande roll. Du harsjälvständigt ansvarat över en hel bokslutsprocess. Du har troligtvis högskoleexamen inom ekonomi/redovisning eller motsvarande. Det är fördelaktigt men inget krav att du stött på koncernredovisningsfrågor i tidigare tjänst och har troligen rapporterat mot ett moderbolag i tidigare tjänst. Har du tidigare arbetat i M3/Movexär detta en fördel. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Vem är du?


Som person är du prestigelös, noggrann och har förmåga till självständiga prioriteringar. För att trivas i rollentycker om att arbeta i en varierad roll med både högt och lågt. Du har praktiskt erfarehet från en liknande roll ochmycket god förståelse för redovisning och är stark på bokföring. Du är strukturerad, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har en god pedagogisk förmåga samt trivs med att arbeta både enskilt och i team. Du drivs också av att delta i arbetet med ständiga förbättringar för bolagets bästa. Van att arbeta mot deadlines och kan identifiera flaskhalsar i arbetsflödet.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Omniprocess med SJR. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/). Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Therese Kraft, therese.kraft@sjr.se .

Vi tillämpar ett löpande urval, välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 30 september 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Commercial Project Manager

Commercial Project Manager

26 november 2024