Ekonomiansvarig för tillsvidareanställning

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en driven och kompetent ekonom som vill ta nästa steg i sin karriär och anta rollen som Ekonomiansvarig. Vi söker dig som har en god ekonomisk grund och förståelse vilket märks i din initiativförmåga och ansvarstagande. I rollen som Ekonomiansvarig hos vår kund har du ett övergripande ekonomiskt helhetsansvar och rapporterar till företagets VD. Koncernspråket är engelska, vilket kräver att du har goda engelska språkkunskaper.
Du arbetar med följande arbetsuppgifter:

• Fakturering och betalningspåminnelser
• Sköta betalning av fakturor
• Leverantörsreskontra
• Löneansvarig för Sverigeanställda
• Bokföring och momsregistreringar
• Bokslutsrapportering, 4 ggr per år, inkl. årsbokslut
• Förbereda för årsbokslut, och avstämning med revisorer.
• Ansvara för månads-, kvartals, halvårs samt årsrapportering

Du jobbar mån-fre kl 8-17:00 och utgår från kontoret i Bromma.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Ekonomiansvarig söker vi dig som har några års erfarenhet inom ekonomi och som vill arbeta i en ansvarsfull roll som ekonomiansvarig. Du har arbetat brett inom ekonomi och känner dig trygg i din kunskap. Det är ett krav att du har erfarenhet av SAP Business One och att du hanterar svenska och engelska flytande, såväl i tal som i skrift. Du har självklart goda kunskaper i Excel.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en driven och serviceinriktad ekonom med gott självförtroende! Du har en god initiativförmåga och är trygg i din kommunikativa kompetens, vilket märks i ditt sätt att föra affärsmässiga dialoger på strategiska nivåer med företagets leverantörer och kunder. Du har ett starkt sifferintresse och stimuleras av att arbeta med problemlösning och mycket ansvar. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/Heltid/Bromma

Tillträdesdag

Omgående/Efter överrenskommelse

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


1 november 2024