OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Start: Snarast möjligt, 1 juli - semesterstängt v.29-31
Omfattning: Heltid 8-17, fredagar 8-15, om önskvärt från erfaren sökande finns möjlighet att jobba 80 %
Placering: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Vi behandlar nya ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, sök redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig har du totalansvar för balansräkningen och dess innehåll. Du arbetar bland annat med skatt, moms, redovisning och avstämningar. I din roll som ekonomiansvarig arbetar du med projekt, i såväl kundens affärssystem - Pyramid som med lagerredovisning. Löneadministrationen är idag outsourcad men kan vara en intressant fråga i din roll som ekonoansvarig att driva för att om möjligt ta hem till det egna bolaget. Du kommer hos vår kund att arbeta nära ekonomiassisteten som ansvarar för löpande fakturor, in- & utbetalningar. Som ekonomiansvarig har du sedan rapporteringsansvar till koncernchefen som är den som också har personalansvar för ekonomiteamet.
Om företaget
Vår kund är en växande svensk koncern, mer information kommer att ges till de kadidater vi kallar för intervju.
Din profil
Skallkrav:
Lägst högskoleexamen inom ekonomi
Lägst 2 års arbetslivserfarenhet av ekonomiansvar. - Vi tror att du kan ha jobbat med ekonomiansvar i ett mindre till medelstort bolag, har satsat på en karriär till revisor men inte känt att det var din grej eller kanske har du jobbat som redovisningskonsult för flera bolag.
Svenska i tal och skrift
Körkort B
Meriterande/Önskvärt:
3-5 års arbetserfarenhet av likvärdig roll
Kunskap inom lagerredovisning och projektledning är ett plus
Kunskap av affärssystemet Pyramid eller annat större affärssystem
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är självgående och kan se lösningar, du har en stor dos av driv och har en bra känsla för att ta människor.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996