Ekonomiansvarig för vikariat

Arbetsbeskrivning

Start: Snarast möjligt, 1 juli - semesterstängt v.29-31
Omfattning: Heltid 8-17, fredagar 8-15, om önskvärt från erfaren sökande finns möjlighet att jobba 80 %
Placering: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Vi behandlar nya ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, sök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiansvarig har du totalansvar för balansräkningen och dess innehåll. Du arbetar bland annat med skatt, moms, redovisning och avstämningar. I din roll som ekonomiansvarig arbetar du med projekt, i såväl kundens affärssystem - Pyramid som med lagerredovisning. Löneadministrationen är idag outsourcad men kan vara en intressant fråga i din roll som ekonoansvarig att driva för att om möjligt ta hem till det egna bolaget. Du kommer hos vår kund att arbeta nära ekonomiassisteten som ansvarar för löpande fakturor, in- & utbetalningar. Som ekonomiansvarig har du sedan rapporteringsansvar till koncernchefen som är den som också har personalansvar för ekonomiteamet.

Om företaget

Vår kund är en växande svensk koncern, mer information kommer att ges till de kadidater vi kallar för intervju.

Din profil

Skallkrav:
Lägst högskoleexamen inom ekonomi
Lägst 2 års arbetslivserfarenhet av ekonomiansvar. - Vi tror att du kan ha jobbat med ekonomiansvar i ett mindre till medelstort bolag, har satsat på en karriär till revisor men inte känt att det var din grej eller kanske har du jobbat som redovisningskonsult för flera bolag.
Svenska i tal och skrift
Körkort B

Meriterande/Önskvärt:
3-5 års arbetserfarenhet av likvärdig roll
Kunskap inom lagerredovisning och projektledning är ett plus
Kunskap av affärssystemet Pyramid eller annat större affärssystem

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är självgående och kan se lösningar, du har en stor dos av driv och har en bra känsla för att ta människor.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 maj 2015

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Redovisningsekonom till L5 Navigation!

Redovisningsekonom till L5 Navigation!

31 oktober 2024

Redovisningsekonom till L5 Navigation!

Redovisningsekonom till L5 Navigation!

31 oktober 2024

30 oktober 2024

Redovisningsekonom till Arthrex

Redovisningsekonom till Arthrex

31 oktober 2024