Ekonomiansvarig i mindre bolag!

Ekonomiansvarig i mindre bolag!

Arbetsbeskrivning

Hos vår kund, ett bolag som omsätter omkring 60 MSEK, erbjuds en bred roll inom redovisning!

Vad rollen innebär
Som ekonomiansvarig arbetar du som självständigt ansvarig för bolaget och med uppgifter som sträcker sig från fakturahantering till rapportering: löpande redovisning, skatt, moms, intrastat, reskontra, månadsbokslut och kvartalsrapportering. Du har till din hjälp ett ekonomiteam på moderbolaget och du blir givetvis introducerad av personen som har rollen idag. Arbetet sker i Pyramid.

Med anledning av en pågående rekrytering utgörs den här tjänsten av ett uppdrag som konsult under en tid om några månader med troligt slut efter sommaren. Starten är i maj och pågår beroende på rekryteringsprocessen. Du ges möjlighet att arbeta antingen på kontoret i norra Göteborg eller på moderbolaget öster om Göteborg.

Vem är du?
I den här rollen uppmuntras noggrannhet, struktur, förmåga att arbeta självständigt och trygghet i ditt kunnande. Du har kontakter i ditt jobb som förutsätter att du är kommunikativ och samarbetar väl med andra. Du har vana av att snabbt sätta dig in i nya verksamheter och ta dig an nya uppgifter samt att på ett bra sätt lämna över arbetsuppgifter.

Med flera års erfarenhet av en liknande, bred roll har du god kunskap inom redovisningens olika delar inklusive rapportering och trivs att arbeta brett. Erfarenhet av Pyramid ser vi som ett plus men absolut inte ett krav. I övrigt har du givetvis arbetat i Excel och andra ekonomi- och affärssystem.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2022
  • Ansök senast: 4 april 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024