Ekonomiansvarig – interimsuppdrag med start i december

Ekonomiansvarig – interimsuppdrag med start i december

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av en ekonomiansvarigroll på ett trevligt bolag där du arbetar brett och har fokus på redovisning? Har du dessutom möjligheten att påbörja ett nytt uppdrag redan nu i början av december, då kan detta vara intressant för dig! Då vår kunds nuvarande ekonomiansvarig ska gå vidare, söker vi under rekryteringsprocessen, nu en interims konsult för ett uppdrag på ca 6 månader.

Om tjänsten

Som ekonomiansvarig hos vår kund som är verksamma internationellt ansvarar du för det svenska bolaget med en omsättning på ca 70 miljoner och har det arbetsledande ansvaret för 2 ekonomiassistenter som arbetar med reskontra. I din roll är du operativ inom redovisning och fokuserar på löpnade bokföring, månads- och årsbokslut, finansiell uppföljning, intrastat, budget- och prognosprocesser samt rapportering till Tyskland. Detta är en verksamhetsnära roll där du arbetar nära VD.

Vem söker vi? 

Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med helheten inom ekonomi, gärna inom en koncern där du rapporterat till moderbolag. Du har dessutom vanan av att arbeta i en internationell kontext och behärskar engelska obehindrat i både tal och skrift. Vi ser även gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi.

Som person har du ett stort engagemang, är trygg i dina kunskaper och trivs med att ta ansvar för en ekonomiavdelning. Vi söker dig som är kommunikativ, öppen och har ett lättsamt förhållningssätt. Du har förmågan att snabbt komma in i nya uppgifter och system och kan arbeta både kvalitetsmedvetet och effektivt.

Ytterligare information
Vår kund sitter i trevliga lokaler vid Sankt Jörgen på Hisingen. Detta är ett konsultuppdrag via SJR med start i oktober månad som kommer att pågå ca 6 månader framöver. Vid intresse finns det givetvis möjlighet att även söka kommande rekryteringsprocessen för den fasta tjänsten.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors 0704-715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-11-06.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 6 november 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

21 november 2024

Junior Group Accountant

Junior Group Accountant

21 november 2024

21 november 2024