OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiansvarig med administrativa uppgifter – 50 %
Ugglan i Sverige AB söker en ny medarbetare som vill anta en central nyckelroll i verksamheten. Rollen är en halvtidstjänst och innebär ansvar för vår ekonomifunktion kompletterat med administrativa uppgifter. En fantastisk möjlighet för dig som vill anta en bred roll, få ett eget ansvarsområde och som trivs i en mindre central verksamhet.
Om tjänsten
I rollen får du arbeta med en bredd av arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Tyngdpunkten i uppdraget ligger i din roll som ekonom. I den får du fullt ut eget ansvar för verksamhetens ekonomifunktion, vilket bland annat innebär löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, skatt- och momsredovisning samt ekonomiska avstämningar och bokslut. Rollen innebär även ett ansvar för lönehanteringen för oss medarbetare som arbetar i den centrala organisationen samt en del andra personalrelaterade uppgifter. Vi arbetar i Fortnox samt VISMA:s ekonomi-och lönesystem.
Du har en nyckelfunktion gentemot våra medlemsbutiker och har mycket kontakt och dialog med dem kring olika frågeställningar. Det kan till exempel handla om försäljningsstatistik, marknadsföringsbidrag, profilmaterial och fakturering av varor och tjänster som vi tillhandahåller. Vidare har du kontakt med våra leverantörer och kommer även arbeta med offert och avtalshantering med några av dessa.
Uppgifter av mer administrativ karaktär är att du sköter vår medlemsadministration i form av medlemsregister, medlemsavtal och hantering av serviceavgifter. Det är även du som beställer och hanterar lagret av vårt profilmaterial, som vi tillhandahåller våra butiker.
Vi som arbetar i den centrala funktionen för Ugglan Bokhandel är tre kollegor. Vi har alla våra egna ansvarsområden, samtidigt som vi är mycket måna om att alltid stötta varandra, hjälpas åt när det behövs och värna om trivsel och samarbete på kontoret. Då blir vi effektiva, skapar bäst resultat och kan serva våra butiker på bästa sätt. Det ger oss även en variation i arbetsuppgifterna i vardagen.
Om dig
Vi söker dig som har någon form av ekonomiutbildning samt erfarenhet från en likande roll med ansvar för en ekonomifunktion. Du är trygg i din kompetens som ekonom samt har erfarenhet av löneadministration. Förmodligen har du erfarenhet från en bred roll där olika administrativa uppgifter är en del av din vardag. Vidare trivs du med ett eget ansvarsområde där du på egen hand får påverka och skapa rutiner för arbetet. Du är van att arbeta i något ekonomi- samt lönesystem och behärskar Officepaketet väl och i synnerhet Excel. Struktur och noggrannhet är självklarheter för dig samtidigt som du trivs i en liten organisation där samarbete och hjälpsamhet är prioriterat.
Ugglan tar ordet!
Ugglan i Sverige AB är en bokhandelskedja som består av 83 fristående bokhandlare i Sverige. Vi är den andra största bokhandelskedjan i Sverige, vilket vi är riktigt stolta över. Vi har en gemensam central organisation som arbetar med ett antal gemensamma områden som gynnar medlemsföretagen. Bland annat görs gemensamma bokinköp, marknadsföringsinsatser, erbjudanden och kampanjer. Det är till denna gemensamma centrala organisationen som vi söker dig.
Varje bokhandel tillåts att ha en stark lokalkänsla och sortimentet kan skilja mellan butikerna. En typisk Ugglanbokhandel ligger på ett bra läge i ett samhälle där invånarna har god lokalkännedom och stort förtroende för sin bokhandel. Det ska helt enkelt vara en bokhandel för hela familjen på den ort som man verkar.
Bra att veta
Tjänsten är en halvtidstjänst och du utgår från vårt kontor i centrala Göteborg på Olof Wijksgatan. Möjlighet finns att även utgå en del av arbetstiden från ett hemmakontor. Du rapporterar direkt till vår vd, som du även arbetar nära i din roll som ekonom.
För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 29 februari.
Sänd in din ansökan till anders@ugglanisverige.se
Välkommen med din ansökan!
www.ugglanbokhandel.se