EKONOMIANSVARIG MED ERFARENHET AV LÖN TILL BYGGING-UDDEMANN

EKONOMIANSVARIG MED ERFARENHET AV LÖN TILL BYGGING-UDDEMANN

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av en bred ansvarsroll inom ekonomi? Är du redo för nya utmaningar i en roll där det ingår både lön och HR-frågor? Just nu söker vi efter dig som vill arbeta i ett internationellt bolag som präglas av ett inkluderande och familjärt arbetsklimat.

Om företaget
Bygging-Uddemann är ett marknadsledande och väletablerat företag som riktar sina tjänster och produkter huvudsakligen till den internationella byggbranschen. Bygging-Uddemann är ett nischföretag som utvecklar, tillverkar och exporterar specialutrustning för glidformsteknik och för tunga lyft med tillhörande konsulttjänster till kunder över hela världen.

Huvudkontoret ligger i Stockholm, närmare bestämt Alvik Strand. Här välkomnas en ny kollega till representativa lokaler med en fantastisk utsikt. Tjänsten är en direktrekrytering som innebär att du blir anställd direkt hos Bygging-Uddemann.


Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig på Bygging-Uddemann kommer du ha ett helhetsansvar för redovisningen samt lön- och personalfrågor.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att innefatta:
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Moms- och arbetsgivardeklarationer
- Månads- och årsbokslut
- Periodiseringar
- Budget
- Månadsrapportering
- Enklare koncernredovisning
- Löneberedning och utbetalning av löner
- Pensions- och försäkringsadministration
- Sjuk- och olycksfallsförsäkring till utlandsanställda


Din profil
Till rollen som Ekonomiansvarig på Bygging-Uddemann söker vi dig som har ett par års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete. Du är helt trygg med att ha ett helhetsansvar för redovisningen samt är kunnig inom lönehantering. Har du även ett intresse av affärssystem och vill vara med och utveckla dessa är det ett stort plus.

Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, positiv och framåt. Du trivs med att arbeta självständigt, har ett helhetsperspektiv samt förmågan att kunna prioritera i ditt dagliga arbete. Du är noggrann, ordningsam och arbetar strukturerat för att nå dina mål.


Framgångsfaktorer
- Flera års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete
- Goda kunskaper inom lön- och HR-frågor
- God nivå på engelska i både tal och skrift
- Kunskaper i ytterligare språk (franska, spanska, tyska) ses som meriterande
- Kommunikativ och social som person


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-03-04

Detta är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av Resultat AB, men du blir anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 5 mars 2022

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024