Ekonomiansvarig med HR intresse till CFI Group

Arbetsbeskrivning

CFI Group har i 25 år utmanat och utvecklat affärslösningar inom Customer Asset Management. Med utgångspunkt i kunden som finansiell tillgång hjälper vi företag att skapa tillväxt och öka lönsamheten genom kunddriven affärsutveckling. Våra expertisområden är analys och verksamhetsrådgivning, där vi omvandlar kundinsikter till faktiska åtgärder hos företag. Med kunden i fokus har vi en mission att hjälpa företag bli framgångsrika genom att öka värdet av deras kundrelationer. CFI Group grundades 1989 och huvudkontoret ligger i Ann Arbor, USA. Vi finns representerade i 5 länder. Stockholmskontoret etablerades 1991 och har idag ca 20 medarbetare.

serveOffice har fått i uppdrag att rekrytera en ekonomiansvarig med HR intresse till CFI Group och deras kontor som är beläget i centrala Stockholm. Tjänsten är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning. Start så snart som möjligt.

Arbetsbeskrivning
I denna roll har du det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen i företaget. Det innebär bland annat:
 
* Löpande bokföring
* Kundreskontra- och leverantörsreskontra
* Fakturering / Påminnelser
* Moms- och skattedeklarationer
* Bokslutsarbete månad och år
* Budgetering och prognoser tillsammans med VD
* Supportera VD med underlag och analys
* Personal, löneadministration och lönekartläggning
* Pensionshantering
* Provisioner 4 gånger/år
* Arbetsrätt
* GDPR

Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du är noggrann i ditt arbete, har hög lojalitet och är flexibel. Du bör vara nyfiken och van att arbeta självständigt. Vi söker dig som har en långsiktig plan med ditt arbete och som vill växa in i företaget. Du bör ha visst systemintresse och gilla att vara lite av spindeln i nätet. Du rapporterar till VD. Vi tror att du har en positiv inställning och uppskattar samarbete mellan kollegor, har ett öppet förhållningssätt och lite skinn på näsan.
 
Du ska ha eftergymnasial utbildning och gärna något års arbetslivserfarenhet. Det är viktigt med kunskap inom arbetsrätt då du har administrativt ansvar över personalfrågor. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
 
Vi erbjuder dig
En arbetsplats som präglas av en lättsam och härlig stämning med högt i tak. Många varierande arbetsuppgifter och goda kamratliga relationer mellan kollegorna. Kontoret är beläget i centrala Stockholm.
 
Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast. Observera att urvalet görs löpande eftersom tjänsten ska tillsättas omgående. Frågor kring tjänsten besvaras av Kristina Broman på 070-734 46 65 eller kristina.broman@serveoffice.se

Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: serveOffice ab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 16 december 2017

Liknande jobb


1 november 2024