OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hammarel säljer och tillverkar utrustningar för eldistribution samt utför elkraftentreprenader. Användare av våra produkter är bl.a. industrin, kommersiella fastigheter samt sjukhus.
Tack vare vår höga kvalité, geografiskt strategiska läge och breda kompetens inom eldistribution levererar vi våra produkter till många av Sveriges ledande företag.Hammarel AB är placerat på Bettorps industriområde i Örebro. Bolaget omsätter ca 100 miljoner årligen och har ca 30 medarbetare. Hammarel AB har högsta kreditvärdighet.Hammarel AB ingår sedan 2022 i Ernströmgruppen.
Läs mer om Hammarel och Ernströmgruppen på
www.hammarel.se respektive www.ernstromsgruppen.se
Ekonomiansvarig med HR-kompetens
- som även kan lönehantering
Vi söker nu dig, ekonomiansvarig med god HR-kompetens och erfarenhet av lönehantering.
Vi letar efter dig som uppskattar att självständigt driva och ta hand om ekonomin i vårt företag. Du är även den hos oss som blir kontorets centrala punkt, bland annat tack vare att du hanterar vissa beställningar till kontoret, tidsrapportering och löner mm.
Du är ensam i din roll vilket ställer krav på dig att du är trygg i rollen och har både ansvarskänsla och driv. I och med att vi numer är en del i Ernströmgruppen kommer du att ha ett utbyte och dela med dig av dina erfarenheter och likaväl få till dig erfarenheter från övriga ekonomiansvariga i den stora koncernen likväl som inom det affärsområde vi tillhör, det sk Elektroklustret.
Vi, på Hammarel är en relativt liten grupp, därför kommer du naturligtvis att ha mycket kontakt med hela vår personalstyrka. Du rapporterar till vår VD Ulf.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av löpande redovisning, bokslutsarbete, avstämningar, moms- och skattedeklarationer. Du kommer även ta fram relevanta rapporter såsom månads- kvartals-, årsvis. Samt arbeta en del ”ad hoc”-uppgifter som kan uppstå på kontoret.
Erfarenhet och kompetens
För att du ska känna dig bekväm i den här relativt breda rollen, söker vi dig som har några års erfarenhet av arbete med den totala redovisningen i ett bolag. Du har hanterat alla delar i redovisningsprocessen och är självgående i upprättandet av bokslut och vara behjälplig tillsammans med vår revisor fram till att även årsredovisningen är godkänd och klar.
För att lyckas i rollen som Ekonomiansvarig med HR-kompetens hos oss är du en person som tycker om utmaningar och vill ta ansvar. I ditt arbete tycker du om ordning och reda I ditt uppdrag behöver du vara trygg och ha en vilja att ta dig an nya utmaningar. Du behöver även känna dig trygg i att ta tag i uppkomna personalfrågor och att du har tidigare erfarenhet av att tolka avtal samt lönehantering.
Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer och har en positiv inställning i allmänhet samt en hög integritet i den här rollen.
Vidare är du prestigelös och trivs med att arbeta högt och lågt. Goda kunskaper i Office-paketet, Pyramid är vårt affärssystem, Hogia har vi som lönesystem - så har du tidigare erfarenhet av dem, då är du snabbt igång. Tillträde snarast.
En utmaning som passar dig?
Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa till Best Bemanning & Rekrytering som arbetar med tillsättningen. Ring till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, på tel 070-618 06 75 om du undrar över något. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast 27/6 2024. Urval kan komma att ske under ansökningsperioden.