Ekonomiansvarig med HR-kompetens

Ekonomiansvarig med HR-kompetens

Arbetsbeskrivning

Hammarel säljer och tillverkar utrustningar för eldistribution samt utför elkraftentreprenader. Användare av våra produkter är bl.a. industrin, kommersiella fastigheter samt sjukhus.
Tack vare vår höga kvalité, geografiskt strategiska läge och breda kompetens inom eldistribution  levererar vi våra produkter till många av Sveriges ledande företag.Hammarel AB är placerat på Bettorps industriområde i Örebro. Bolaget omsätter ca 100 miljoner årligen och har ca 30 medarbetare. Hammarel AB har högsta kreditvärdighet.Hammarel AB ingår sedan 2022 i Ernströmgruppen.

Läs mer om Hammarel och Ernströmgruppen på
www.hammarel.se    respektive   www.ernstromsgruppen.se


Ekonomiansvarig med HR-kompetens
 - som även kan lönehantering


Vi söker nu dig,  ekonomiansvarig  med  god HR-kompetens  och erfarenhet av  lönehantering.

Vi letar efter dig som uppskattar att  självständigt driva  och ta hand om ekonomin i vårt företag. Du är även den hos oss som blir  kontorets centrala punkt, bland annat tack vare att du hanterar vissa beställningar till kontoret, tidsrapportering och löner mm.

Du är  ensam i din roll  vilket ställer  krav på dig att du är trygg i rollen  och har både ansvarskänsla och driv. I och med att vi numer är en del i Ernströmgruppen kommer du att  ha  ett utbyte  och  dela med dig av dina erfarenheter  och likaväl få till dig erfarenheter från  övriga ekonomiansvariga i den stora koncernen  likväl som inom det affärsområde vi tillhör, det sk Elektroklustret.

Vi, på Hammarel är en relativt liten grupp, därför kommer du naturligtvis att ha  mycket kontakt med hela vår personalstyrka. Du rapporterar till vår VD Ulf.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter  består av löpande redovisning, bokslutsarbete, avstämningar, moms- och skattedeklarationer. Du kommer även ta fram relevanta rapporter såsom månads- kvartals-, årsvis. Samt arbeta en del ”ad hoc”-uppgifter som kan uppstå på kontoret.


Erfarenhet och kompetens
För att du ska känna dig bekväm i den här relativt breda rollen, söker vi dig som har några års erfarenhet av arbete med den totala redovisningen i ett bolag. Du har  hanterat alla delar i redovisningsprocessen  och är  självgående i upprättandet av bokslut  och vara behjälplig tillsammans med vår revisor fram till att även årsredovisningen är godkänd och klar.


För att lyckas i rollen som  Ekonomiansvarig med HR-kompetens  hos oss är du en person som tycker om utmaningar och vill ta ansvar. I ditt arbete tycker du om ordning och reda I ditt uppdrag behöver du vara trygg och ha en vilja att ta dig an nya utmaningar. Du behöver även känna dig  trygg i att ta tag i uppkomna personalfrågor  och att du har tidigare erfarenhet av att tolka avtal samt  lönehantering.
Som person är du  analytisk, noggrann  och  strukturerad  i ditt arbetssätt. Du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer och har  en positiv inställning  i allmänhet samt en  hög integritet  i den här rollen.
Vidare är du prestigelös och trivs med att arbeta högt och lågt. Goda kunskaper i Office-paketet,  Pyramid  är vårt affärssystem,  Hogia  har vi som lönesystem - så har du tidigare erfarenhet av dem, då är du snabbt igång. Tillträde snarast.


En utmaning som passar dig?
Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa till Best Bemanning & Rekrytering som arbetar med tillsättningen. Ring till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, på tel 070-618 06 75 om du undrar över något. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast  27/6 2024. Urval kan komma att ske under ansökningsperioden.

Sammanfattning

Postadress

Eskilsgatan 20
Eskilstuna, 63356

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024