OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rocab söker nu en ekonomiansvarig med huvudansvar för ekonomi, administration och ett visst personal ansvar. Vi söker dig som är redo för nästa utmaning och trivs med att ta eget ansvar och vill jobba för att vi tillsammans ska utvecklas.
Vilka är vi?
Rocab är ett åkeri som grundades av nuvarande VD 2004. Företaget består av VD, verkstadsansvarig, ekonomiansvarig och ca 20st chaufförer. Vi har i dagsläget 50 enheter och utför uppdrag inom asfalt, specialtransporter, budningar, fjärrdistribution och anläggning. Under vinterhalvåret har vi även uppdrag inom snöröjning och sandning.
Arbetsuppgifter
I ditt arbete upprättar och ansvarar du för fakturering och bokföring. Vid bokslut och årsredovisning har du revisor till din hjälp. Varje månad ansvarar du för att ta fram en månadsrapport samt momsredovisning och likviditets rapport. Du ansvarar för att delge VD dessa tillsammans med eventuella avvikelser.
Du ansvarar även för anställningsavtal, personalens tidrapporteringen och för beställningar av förbrukningsartiklar som kontorsmaterial.
Kvalifikationer
Utbildning inom ekonomi och arbetslivserfarenhet från branschen alternativt längre arbetslivserfarenhet som ger likvärdiga kunskaper.
Gedigen kompetens i Office-paketet med fokus på Excel
B-körkort
Behärskar svenska flytande i tal och skrift
Kunskap och erfarenhet i Fortnox
Meriterande för tjänsten är kunskaper från transportbranschen och vårat ordersystem workify.
För oss är det viktigt att du som anställd trivs och vi värderar en god arbetsmiljö högt.
Vem är du?
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du har ett helhetsperspektiv, är lösningsfokuserad och en lagspelare. Försatt trivas i tjänsten behöver du vara flexibel och tycka om att lära dig nya saker. Om du även har tycke för hundar kommer du trivas då kontoret har 2st på plats varje dag.
Vi ser framemot din ansökan!