Ekonomiansvarig på 50%

Ekonomiansvarig på 50%

Arbetsbeskrivning

Åt vår kunds räkning söker vi nu en entusiastisk ekonomiansvarig på 50 % till ett snabbväxande säljbolag.
Rollen är en nyckelposition i företaget där du rapporterar direkt till VD. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm och innebär en spännande och ansvarsfull roll.
Företaget är ett tillväxtbolag i framkant som erbjuder externa tjänster inom försäljning, bemanning och kundservice. På kort tid har dom etablerat sig som en kvalitativ och resultatinriktad aktör på marknaden genom att ha människan i fokus.
Företaget är grundat år 2020. Lokalerna finns belägna i centrala Stockholm och ett kontor i Marbella, Spanien.
Kunden är ett trevligt och framåtsträvande företag som nu söker deras nya medarbetare till deras fantastiska team. Hos företaget blir du en del av ett härligt gäng av dedikerade och vänliga kollegor. Dom ser fram emot att ha dig hos dom och tror att du kommer trivas i deras positiva och samarbetsvilliga arbetsmiljö.
Du erbjuds en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med teamet. Medarbetarna är den viktigaste resursen och dom värdesätter en god stämning med stark gemenskap.
Vem vi söker:
Vi söker en engagerad och erfaren ekonomiansvarig till ett dynamiskt och växande företag. I denna nyckelroll kommer du att spela en central funktion i verksamheten. Du kommer att leda och utveckla ekonomifunktionen med fokus på att säkerställa noggrann och korrekt finansiell rapportering, samtidigt som du ger strategisk rådgivning till ledningen för att stödja företagets långsiktiga mål och vision.
Som ekonomiansvarig förväntas du ha en stark analytisk förmåga för att kunna analysera finansiell data och identifiera trender. Noggrannhet är avgörande för att säkerställa korrekta rapporter och utmärkta kommunikationsfärdigheter krävs för att kunna förklara ekonomiska begrepp tydligt. Du ska kunna arbeta självständigt, fatta välgrundade beslut och snabbt lösa problem. Att vara organiserad och strukturerad är viktigt för att effektivt prioritera arbetsuppgifter. Som teamspelare sätter du gruppens och företagets bästa främst och bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter

Arbetsuppgifterna innefattar:
All löpande bokföring
Ekonomisk rapportering/avstämning med byrå
Ta fram styrelserapporter såsom resultat-, balansräkning, kassaflöde ink kommentarer
Budgetarbete
Prognoser
Strategiska vägval- Rådgivare vid finansiella beslut
Avstämning med revisor och tillhandahållanden med nödvändigt material
Inrapportering till Skatteverket, myndigheter etc. tillsammans med byrå
Stötta upp i lönearbetet
Supportera bank och andra rapporter för det spanska bolaget


Du erbjuds:
Tjänsten är 50 % och hur arbetstiden fördelas är flexibelt under veckan. Det finns också möjlighet att fakturera från eget bolag som så önskas.
Pensionsavsättning
Tjänsten är på 50 %
Möjlighet att fakturera från eget bolag
25 dagars semester
Provanställning som sedan övergår till en tillsvidareanställning


Samtliga frågor gällande tjänsten besvaras av Rekryterare Linda Ström linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt kandidat.
Referenser och bakgrundskontroller kommer att vara aktuellt på slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Försäljningschef Annette Rising
0722337711

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DocuPartner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2024
  • Ansök senast: 28 november 2024

Besöksadress

Sjöviksbacken 24
None

Postadress

Box 47215
STOCKHOLM, 10074

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024