OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett par års arbetslivserfarenhet av bokföring och känner dig trygg i ekonomirollen? Vill du arbeta på ett globalt företag men samtidigt behålla den personliga stämningen med kollegor? Har du dessutom möjlighet att starta i mitten av september? Då kan detta vara tjänsten för dig! Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en Ekonomiansvarig på 80% med start i mitten av september. Det aktuella bolaget är sedan många år en av de ledande aktörerna inom industritejp på den nordiska marknaden och satsar mycket på att vara en förebild kopplat till miljön – med produkter som ska vara skonsamma för miljön. I bolagets produktspann ingår även bland annat isoleringsmaterial för elektroniskt bruk samt självhäftande produkter.
Deras kontor är placerat i Lindome strax utanför Göteborg med mycket goda kommunikationsmöjligheter. På det aktuella kontoret är det i dagsläget 10 personer där goda samarbeten står i fokus. Rollen är ett föräldravikariat fram till och med november 2021.
Tjänsten som ekonomiansvarig är en roll för dig som känner dig trygg i ekonomirollen, detta eftersom du på egen hand kommer att ansvara för ekonomin på den svenska marknaden. Tjänsten kommer att inledas med en introduktion, där du får upplärning i de olika ekonomiska delarna i företaget av den person som i dagsläget är ekonomiansvarig.
Du erbjuds
* En spännande roll med helhetsansvar för den svenska marknaden
* En mycket meriterande ekonomitjänst
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiansvarig kommer du att arbeta brett inom ekonomi, med fokus på bokföring, leverantörsreskontra och tillhörande administration. Du behöver vara flexibel och stötta upp där det behövs, exempelvis stötta bolagets polska avdelning med ekonomiunderlag. Vidare kommer du till exempel att ansvara för:
* Löpande bokföring
* Leverantörsreskontra
* Lönekörning
* Månads -och årsbokslut
* Controlling
* Administration kring leverantörsavtal
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Har minst två års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då du dagligen kommer att samtala med internationella kontakter
* Har möjlighet att börja i mitten på september
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av SAP
* Har erfarenhet av Kontek Lön
Som person är du:
* Flexibel
* Noggrann
* Självgående
Övrig information
* Start: Mitten på september
* Omfattning: 80%
* Placering: Lindome, Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och bolagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231