OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej!
Vår nuvarande ekonomiansvarige har blivit projektledare hos oss och därför behöver vi nu någon ny trevlig och kompetent person!
Vi söker någon som har grundläggande kunskaper om bokföring och som gärna har jobbat med det förut. Rollen är mer omfattande än en typisk assistenttjänst eftersom personen ansvarar för den övergripande löpande ekonomifunktionen. Fördel om personen har jobbat med Fortnox. Krav på grundläggande Excel-kunskaper. Personen ska vara självgående, flexibel och lösningsorienterad. Omfattningen är ca 20 h per vecka.
I utbyte får man ett flexibelt, roligt och lärorikt jobb med mycket eget ansvar och möjligheten att påverka och förbättra. En händelserik arbetsplats med högt tempo och högt i tak.
Löpande bokföring och ekonomiansvar, vilket på AW inkluderar:
Leverantörsreskontra: kontering av leverantörsfakturor, betalningar av leverantörsfakturor och återrapportering av betalningar, viss kontakt med leverantörer gällande fakturafrågor
Kundreskontra: fakturering, rapportering av kundbetalningar, utskick av påminnelser
Löner: informerar om brytdatum, gör löneunderlag, utbetalar löner, tidrapporterar för timanställda, bokför och utbetalar arbetsgivaravgifter, uppdaterar semesterår och semesterskuldlistor, Fora-rapportering
Bokföring: bokföring av kontohändelser på affärskonto, klientmedelskonton, skattekonto.
Moms: avstämning momsen, inrapportering och betalning av kvartalsmoms
Avstämningar: klientmedelskonton, affärskonton, skattekonton, projektkonton, intäktskonton och skuldkonton
Interna kontroller: budgetavstämningar, sammanställningar av kontohändelser och kontoavstämningar
Övrigt: Förbättringar av rutiner och uppdatering av register, förberedelser årsbokslut,
Bokföringsprogram: Fortnox