Ekonomiansvarig / Private Banker

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Ekonomiansvarig och Private Banker till ett Family Office som i dagsläget består av ett antal företag ägda av en privatperson och dennes familj med på sikt ett tiotal anställda och diverse större fastighetsrelaterade projekt.
Som Ekonomiansvarig kommer du att ha ansvaret för att hantera och redovisa den löpande ekonomin för dessa företag och hantera lön och utläggsredovisning för anställda. Som Private Banker kommer du att arbeta nära huvudmannen med att sammanställa och rapportera dennes löpande ekonomi/kostnader och säkerställa en hög servicenivå på löpande betalningar, likviditet på konton, adekvata kreditkortslösningar och annat. Du kommer också bli involverad i att följa upp, analysera och rapportera utfall i större privata projekt av anställdas utlägg.
Huvudsakliga ansvarsområden
Hantering av företagens finansiella aktiviteter inklusive redovisning, bokslut, fakturering, betalningar och skatter
Lönehantering för anställd personal såväl i företagen som av huvudmannen själv
Upprätta relevant utläggsredovisning för att kunna följa personalens utlägg
Hantering av huvudmannens personliga betalningar
Rapportering av såväl bolag som personlig ekonomi för löpande uppföljning
Säkerställa att alla ekonomiska aktiviteter följer gällande lagar och regler
Kassaflödesplanering – säkerställa att tillräckliga likvida medel finns tillgängliga för att täcka kostnader och utbetalningar
Sätta upp och överföra redovisning till lämpligt redovisningssystem
Ad-hoc uppföljning, analys och abonnemangs/avtalhantering
Samverka med personal, banktjänstemän och leverantörer, både i Sverige och utomlands
Utveckla och implementera system för kostnadsuppföljning mot budget för större projekt

Detta är en övergripande arbetsbeskrivning och det kan finnas ytterligare ansvarsområden.
Bakgrund och erfarenheter
God erfarenhet av bokföring, redovisning, lönehantering och skattehantering
Erfarenhet av att skapa och implementera system för utläggs och kostnadsuppföljning
Erfarenhet av Fortnox och Excel/Google Sheets är en fördel
Erfarenhet av Koncernredovisning är ett plus då företagsstrukturen över tid kan innehålla dotterbolag
God kunskap i tal och skrift i engelska och svenska

För att lyckas i rollen krävs att du är serviceinriktad och vill leverera service på hög nivå. Du är analytisk – du har en god förmåga att tolka, analysera och presentera finansiella data. Du har hög integritet. Vidare är du kommunikativ och duktig på att samarbeta med andra samtidigt som du är van att arbeta självständigt.
Placeringen är i centrala Stockholm.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningar löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trift Services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 12 september 2023

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024