OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiansvarig SALK
SALK står inför en spännande framtid och söker nu en proaktiv och lösningsfokuserad Ekonomiansvarig med stort intresse för tennis. SALK är en av Sveriges äldsta och största tennisklubbar med en bred verksamhet som kräver att medarbetarna tillsammans utvecklar organisationen. Här får du dessutom möjlighet att jobba tillsammans med härliga kollegor och umgås med klubbens medlemmar. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!
Om SALK
Verksamheten bedrivs huvudsakligen från Salkhallen i Alvik där det finns 14 inomhusbanor, squashbana, gym (eget samt SATS), tennisshop, restaurang, café, naprapater, sjukgymnaster och massörer m.m. På utomhusanläggningen vid Brommaplan finns även en padelbana.
I klubben, SALK, ligger den sportsliga, tränarledda verksamheten, tävlingarna och de sociala klubbaktiviteterna. I AB Salktennis ligger fastigheterna och anställningar för de medarbetare som inte arbetar med det sportsliga, dvs. hallvärdar, ekonomifunktion, kansli och fastighetsskötsel.
Om tjänsten
Som Ekonomiansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för både AB Salktennis och Stockholms Allmänna Lawntennisklubbs (SALK) ekonomifunktion. Du kommer att arbeta löpande med bokföring och redovisning, hantering av hyresgäster och avtal. Dessutom kommer du att bistå VD och klubbchef med ekonomisk rapportering. Du förbereder och ansvarar för bokslut, myndighetsrapportering, inkomstdeklarationer, momsavstämningar och årsredovisning. En bra grund i IT-kunskap är viktigt då rollen som Ekonomiansvarig även kan innefatta inköp av nytt IT-system och ansvar för att hålla SALKs IT-miljöer uppdaterade.
Du har ett löpande och nära samarbete med både VD och Klubbchef för avstämning av ekonomin och budgetarbete. Tjänsten är på heltid från och med den 2 september 2021, men kan med fördel påbörjas för överlämning innan dess.
I tjänsten ingår t.ex. följande arbetsuppgifter:
Fullt ansvar för den löpande bokföringen, bokslut och årsredovisningen
Kund- och leverantörsresekontra
In- och utbetalningar
Fakturering och påminnelser
Kontakt med vår outsourcingpartner för löner
Utföra löpande analyser av företagets lönsamhet och utveckla rapporter
Driva digitaliseringen av ekonomifunktionen och effektivisera processerna
Budget och uppföljning
Se över och omförhandla avtal med leverantörer och hyresgäster
Inköp av material
Administration, tex att hantera parkeringstillstånd
Vem söker vi?
Till rollen som Ekonomiansvarig söker vi framförallt dig som är en social och driven person som motiveras av att få jobba med människor och av att vara en viktig medlem i teamet. Du är en strukturerad person som kan hålla högt tempo om så krävs under vissa perioder. Du spelar även gärna tennis på fritiden eller har ett stort intresse för tennis i övrigt.
För att komma in i rollen så snabbt som möjligt ser vi att du är en erfaren ekonom med drivet att vidareutveckla SALKs ekonomiavdelning och administration. Du har goda IT-kunskaper och tycker om att arbeta självständigt, men samtidigt i en organisation med många kollegor och medlemmar.
Vi önskar även att du
Har högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Har minst 5 års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar och självständigt sköta ett bolags ekonomi
Har erfarenhet av att hantera löpande bokföring till fullt ansvar för årsbokslut
Har erfarenhet av att utveckla ekonomifunktionens processer och rutiner
Har goda kunskaper i Office-paketet med fokus på Excel
Dessutom är det meriterande om du
Har erfarenhet från fastighetsbranschen
Har erfarenhet av Fortnox
Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och SALKs önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Ira Isaksson via telefon: 070-485 75 59 eller e-post: ira@isakssonrekrytering.se.
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!