Ekonomiansvarig – Södertälje Hamn

Arbetsbeskrivning

Vågar du välja att bli en i gänget? Har du ett stort intresse för ekonomi och dess systemstöd och vill arbeta verksamhetsnära inom en dynamisk sjöfarts- och logistikbransch? Har du förmågan att sätta dig in i arbetsprocesser och omsätta detta till smarta faktureringslösningar? Då kan det vara dig vi letar efter! Nu söker vi nämligen efter en ekonomiansvarig som ska hjälpa Södertälje Hamn ro varor iland. Vågar vi välja varandra?

18 månaders studievikariat med med stor chans till fast anställning. 

Så här säger Joakim Ströberg, rekryterande chef om rollen: Som ekonomiansvarig har du operativt ansvar för ekonomi och fakturering av kundfordringar så som hyror, hamnavgifter, lossning och lastning och övrig försäljning. Du bevakar också avtalstider och hyror i samarbete med säljorganisationen och jobbar kontinuerligt med olika analyser så som täckningsbidrag med mera. Vidare drivs du av att förenkla och digitalisera processer för att nå effektiva arbetsmoment.

 

Arbetsuppgifter och ansvar I den här rollen kommer du att hantera och uppdatera kundregister, arbeta med betalningar, påminnelser och avstämningar och deltaga i budgetarbetet. Du sköter avstämningar för momsrapportering, kundreskontra och manuella bokföringsorder till moderbolaget Telge AB. Dessutom hjälper du till vid månadsrapportering, årsrapporter och vid ekonomiska revisioner och bidrar i utvecklingen av faktureringsprocesser. Kontakt med kunder och leverantörer sker ofta via email, både nationellt och internationellt.

 

Vi är Södertälje Hamn Med ett unikt geografiskt läge och erkänt bra service till kunderna, driver och utvecklar Södertälje Hamn all hamn-, stuveri- och terminalverksamhet i vår region. Idag är vi ca 55 medarbetare som tillsammans sätter kunden i fokus. Dessutom vågar vi säga att vi har Södertäljes bästa utsikt från vår arbetsplats.

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! Till den här rollen behöver du ha eftergymnasial ekonomiutbildning två år eller längre och minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi med erfarenhet av bokföring. Du bör ha arbetat med kund- & leverantörsreskontra och/eller annan ekonomiroll i bolag med dynamiska flöden. Som person är du noggrann, ordningsam, strukturerad, flexibel och social. Vi tror att du är prestigelös och kan arbeta såväl med avancerade som enklare arbetsuppgifter och samtidigt motiveras av att ha ansvar. Du bör trivas med att arbeta i en snabb och föränderlig verksamhet och passa in i en organisation som präglas av flexibilitet, ansvarstagande och god sammanhållning. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och engelska, goda kunskaper i Office-paketet och B-körkort är andra förmågor som behövs för den här tjänsten.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: affärssystemen Hogia och UBW Unit4 samt CRM Dynamics; redovisningsarbete eller roll som ekonomicontroller; har högskoleexamen eller universitetsexamen inom ekonomi, samt har arbetat som bolagsekonom eller ekonomicontroller i liknande bransch.

 

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 10 april 2023.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det rekryterade chef Joakim Ströberg du ska kontakta på 08-550 210 98. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Daniel Dietmann till med, på 08-550 211 09. Facklig kontaktperson är Anders Lindgren från SACO, du når honom på 08-550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert TIngvall
+46 855022242

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje Hamn AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 10 april 2023

Besöksadress

Björkuddsvägen 6
None

Postadress

Box 2016
Södertälje, 15127

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024