Ekonomiansvarig sökes omgående

Arbetsbeskrivning

Inhouse AB

Om kunden / About the Client
Holiday Phone är ett snabbt växande, entreprenörsföretag som gör det möjligt för människor att fortsätta vara uppkopplade till en rimlig kostnad, även när de reser utomlands. Vi ser till att alla resenärer kan ringa och använda mobilt internet utomlands utan att få en dyr räkning i slutet av sin resa. Genom våra nio olika e-handelssajter ger vi nu förbetalda kommunikationstjänster i 28 destinationer till resenärerna har sitt ursprung från 100 länder över hela världen. Holiday Phone har också samarbetat med några av de största globala aktörerna inom resebranschen för marknadsföring och försäljningsändamål. Vår verksamhet är internationell och flerspråkig och verksam på en global marknad med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Nacka, Stockholm.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Du axlar ekonomiansvaret för bolagets redovisning och rapportering. Det innebär löpande redovisning, momsdeklarationer, utredningar och analyser, statistik, budgetuppföljning, samt månadsbokslut och rapportering till VD och styrelse. Ekonomisystemet är Specter. Du kommer även ha kontakt med revisorer, Skattemyndigheten och andra aktörer kopplade till ekonomi.
I din roll ingår det att bygga upp och utveckla ekonomifunktionen i takt med att bolaget växer. Som operativt ekonomiansvarig förväntas du självständigt kunna skapa respektive förbättra rutiner och arbetssätt. Du kommer att rapportera till VD.


Din profil / Your profile
• Minst fem års erfarenhet från en roll som redovisningsansvarig eller liknande
• Gärna erfarenhet från entreprenöriell verksamhet eller e-handel
• Hög IT-mognad samt vana att arbeta med rapportsammanställning och analys i MS Excel
• God kommunikativ förmåga för samarbete både internt och externt
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i din karriär och har som ambition att på sikt växa in i en tyngre roll som CFO i bolagets ledning med stor påverkan på bolagets strategi och lönsamhet.


Övrigt / Other
Välkommen med din ansökan till Inhouse senast 7 januari 2014. Vi ber dig att ansöka via länken på www.inhouse.se . Intervjuer kommer att ske löpande under januari månad.
Du blir anställd som konsult hos Inhouse och uppdraget påbörjas i februari 2014.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, Försäljning, HR och Administration.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 januari 2014

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024