OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
ACG Kinna Automatic är en av världens mest erfarna tillverkare av textilmaskiner. Grundades i Sverige 1977 och har ett starkt fäste i Europa sedan flera decennier och idag erbjuder företaget sina tjänster på en global marknad. Design och tillverkning utförs fortfarande i Sverige med hjälp av den samlade kunskapen från generationer av skickliga och passionerade ingenjörer och hantverkare. Kvalitet har alltid varit en fråga om stolthet och ett signaturattribut från ACG Kinna Automatic. Det är tillförlitligheten och livslängden hos våra maskiner som har gett oss förtroendet från företag som är världens största möbel- och heminredningshandlare, liksom Europas största tillverkare av kuddar och täcken.
Läs mer på www.kinnaautomatic.com
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med löpande redovisning innefattande bl.a. upprättande av månads-bokslut, med tillhörande analyser, rapporter och dokumentation samt budgetarbete. I ditt ansvarsområde ingår även bokföring, fakturering och hantering av kund- och leverantörsreskontra, moms/skatt samt lönehantering.
Du deltar aktivt i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Du föredrar företagets ekonomi på styrelsemöten. Du bistår även koncernens CFO med ekonomiska analyser och rapporter samt är delaktig i det strategiska arbetet kring företagets fortsatta utveckling och tillväxt.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och lönehantering, samt relevant ekonomisk utbildning. Har du erfarenhet från ekonomiarbete i tillverkande exportföretag med projektredovisning är det meriterande.
Du trivs i en roll där du får arbeta operativt med redovisning samt att ha ett helhetsperspektiv. Vidare har du en god analytisk förmåga, är noggrann, flexibel i ditt arbetssätt och initiativtagande. Du är ansvarsfull och visar ett engagemang för ditt område och företagets verksamhet.
Vi arbetar i programmen Pyramid och Visma lön. Du behärskar god svenska och engelska i både tal och skrift samt har goda kunskaper i Excel.
Vi erbjuder dig en roll med stort eget ansvar i en organisation med korta beslutsvägar.
Tjänsten är på heltid och startar efter överenskommelse.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2022-08-14
OBS! Vi har semester v.29-32 så urvalsprocessen startar först v.33. Vid frågor, maila dem till ninni.svahn@soderco.se som svarar på dem v.33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.