Ekonomiansvarig sökes till Evli AB!

Ekonomiansvarig sökes till Evli AB!

Arbetsbeskrivning

Har du en utbildning inom ekonomi med några års erfarenhet i ryggsäcken? Passar ord som driven, engagerad och social in på din personlighet? Vi hjälper Evli att hitta sin nya medarbetare - en ekonomiansvarig som kan ta hand om allt från bokslut, lev-kontra till fakturering. Här erbjuds du en varierad och bred roll på ett trivsamt och gemytligt företag! Låter det intressant? Fortsätt läsa!
Om tjänsten
Perido letar efter en ekonomiansvarig till vår kund Evli. De arbetar med att tillhandahålla investeringar och finansiella tjänster för att göra det möjligt för privatpersoner, företag och institutioner att uppnå sina finansiella mål. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiansvarig på Evli kommer du att ha en bred roll med varierade arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du förväntas hantera och bokföra fakturor, ta hand om månads- och årsbokslut och mycket mer. Nedan är en överblick på vad dina arbetsdagar kommer att innehålla:
Månads- och årsbokslut
Bankärenden och skatteadministration
Momsdeklarationer
Leverantörsreskontra
Fakturering
Löpande uppföljning och rådgivning
Myndighetskontakt
Kontakt med kontoret i Helsingfors
Övriga administrativa tjänster

Dina egenskaper
För att du ska lyckas och trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund, ser vi att du är en noggrann och självgående person. Du besitter en stor integritet, och slutför det som du påbörjar. Du känner dig trygg i din kunskap inom ekonomiområdet, och är redo att få applicera den kunskapen hos en ny arbetsgivare. Ditt noggranna och strukturerade arbetssätt kommer väl till pass i rollen likväl som din serviceinriktade och sociala personlighet. Är det dig vi beskriver?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 3 års erfarenhet av ekonomiarbete
Utbildning inom relevant område
Erfarenhet i något ekonomisystem
Goda datorkunskaper och vana inom Officepaketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
80%, konsultuppdrag i 6 månader därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start efter överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34387 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2024
  • Ansök senast: 23 mars 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024