Ekonomiansvarig sökes till spännande företag!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill arbeta självständigt som ekonomiansvarig på ett företag i expansiv fas. Om kunden: Vår kund ligger i Slakthusområdet, Johanneshov, nära Globen med goda kommunikationer via t-bana, buss och tvärbana.Kunden sysslar med import och försäljning av kött och fågel.Importen sker till Sverige och de tradar internationellt och nationellt.Försäljningen riktar sig till industrier, butikskjedjor, butiker samt grossister. Dotterbolaget startade 2007 och består idag av 6 st medarbetare. Arbetsuppgifter och omfattning: Nu söker vår kund en ekonomiansvarig som ska sköta samtliga på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter samt vara behjälplig med övrigt administrativt arbete.Du som söker kommer att arbeta självständigt på ekonomiavdelningen.Arbetsuppgifterna består bl.a. av fakturering, in- och utbetalningar, moms- och skatteredovisning, löner, leverantörsreskontra, kundreskontra samt bokslut. Goda kunskaper i engelska är ett måste, då kundkontakt med utlandet ingår i ditt vardagliga arbete.Övriga språk samt kunskaper inom import/export är en fördel men inget krav. Då vår kund är i en expansionsfas kommer du att få bygga upp din arbetsplats sjäv tillsammans med dina kollegor.Omfattning: Heltid, omgående.Skallkrav: - Du har någon form av eftergymnasial ekonomisk utbildning.- Du har något eller några års erfarenhet av liknande uppgifter och kan jobba självständigt.- Du är mycket noggrann i ditt arbetssätt.- Du hanterar svenska och engelska obehindrat både i tal och skrift. Meriterande: - Det är meriterande om du kan ytterligare språk och har förståelse för den utländska marknaden. Övrigt: Vår kund kan erbjuda dig att börja arbeta i en spännande fas där företaget växer!Du har möjlighet att påverka din arbetsplats framöver och ta ett stort eget ansvar. Personliga egenskaper: Som person måste du vara flexibel och prestigelös.Du bör gilla när det är fart och fläkt omkring dig och tycka om förändringar då företaget är under ständig utveckling.För att du ska trivas på arbetsplatsen är du vara en social och energisk person som är en riktig teamplayer.Arbetstider och anställningsform: Kontorstider.Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag.Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående.Skicka in din ansökan omgående, då löpande urval sker.Ansökan senast: 2011-01-10 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Malin Jagerholm, personalansvarig.Tel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 13 december 2010
  • Ansök senast: 10 januari 2011

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024