Ekonomiansvarig till Advokatfirman Lindahl, Göteborg

Ekonomiansvarig till Advokatfirman Lindahl, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Lindahl är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatfirmor, med kontor i sex av landets största städer. Vi är en fullservicebyrå med en rad olika spetskompetenser och vårt mål är att möta näringslivets behov och att bidra med mervärde.

På Lindahls kontor i Göteborg jobbar vi i trevliga lokaler på Södra Hamngatan i centrala Göteborg. Vi verkar för en tillmötesgående och fördomsfri företagskultur där organisationen är platt och dörrarna öppna. Integrerat med en stor tilltro till det individuella initiativet och ansvaret, bidrar detta till en driftig och dynamisk miljö.

Det finns en stark gemenskap på kontoret och alla jobbar nära varandra, oavsett uppgift. Vi gör gärna saker tillsammans och satsar även mycket på miljö- och hållbarhetsfrågor.  

Vi söker nu en kommunikativ och affärsinriktad ekonomiansvarig, med utmärkt förmåga att växla mellan det operativa och det strategiska. Som ekonomiansvarig hos oss kommer du att vara en viktig del av vår affärsstödjande verksamhet, där effektivisering och digitalisering står högt på agendan. Du kommer att ha helhetsansvar över bolagets ekonomi och arbetar självständigt med hela flödet från leverantörsreskontra till upprättande av årsredovisning.


Vi tror att du är en generalist inom det ekonomiska området och har relevant och gedigen erfarenhet inom redovisning, gärna från byrå. Som person är du driven, prestigelös och lösningsorienterad. Du är förtroendeingivande och har en god analytisk förmåga och trivs med att ta stort ansvar. Ditt arbete präglas av noggrannhet, service, initiativförmåga och en vilja att utveckla såväl dig själv som verksamheten framåt. Då rollen innefattar många dagliga kontaktytor ställs höga krav på att du är kommunikativ, pedagogisk och samarbetar väl med andra.

Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Att du är processorienterad och är en van användare av olika affärssystem samt Excel ser vi som en självklarhet. Erfarenhet av Visma och lönehantering i Agda Lön är meriterande men inget krav. 

I den här rekryteringen samarbetar Lindahl med Randstad Finance. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2022-10-09, så ansök gärna så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald
Vid frågor kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult hos Randstad Finance:

Sofia Hallberg, sofia.hallberg@randstad.se alt 0733-570836

Vi ser fram emot din ansökan!



Ansvarsområden
Ansvar för månads- och årsbokslut samt årsredovisning
Ansvar för budget- och prognosarbete
Moms- & skatteredovisning
Löpande bokföring
Leverantörsreskontra
Lön- och utläggshantering
Ansvar för månatlig rapportering till styrelse och deltar aktivt på styrelsemöten
Du arbetar löpande med uppföljning & analys
Du driver olika projekt & bidrar med effektivisering av processer och system
Kontakt med banker och revisorer 


Kvalifikationer
fem års dokumenterad erfarenhet av kvalificerad redovisning
god analytisk förmåga
ditt arbeta präglas av noggrannhet, service, initiativförmåga och en stark vilja att utveckla såväl dig själv som verksamheten framåt
du är kommunikativ, pedagogisk och samarbetar väl med andra
behärskar svenska och engelska i tal och skrift
processorienterad och erfaren användare av olika affärssystem och excel
erfarenhet av Visma och lönehantering i Agda Lön är meriterande men inget krav


Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Lindahl med Randstad Finance. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2022-10-09, så ansök gärna så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald
Vid frågor kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult hos Randstad Finance:

Sofia Hallberg, sofia.hallberg@randstad.se alt 0733-570836

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Lindahl är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatfirmor, med kontor i sex av landets största städer. Vi är en fullservicebyrå med en rad olika spetskompetenser och vårt mål är att möta näringslivets behov och att bidra med mervärde.

Som jurister är vi hängivna vårt uppdrag och våra uppdragsgivare. Vi strävar alltid efter att ge så rak och tydlig hjälp och vägledning som möjligt, i enlighet med det motto vi har valt att formulera som No nonsense.

På kontoret i Göteborg verkar vi för en tillmötesgående och fördomsfri företagskultur där organisationen är platt och dörrarna öppna. Integrerat med en stor tilltro till det individuella initiativet och ansvaret bidrar detta till en driftig och dynamisk miljö.

Lindahls övergripande uppdrag är att hjälpa byråns klienter till goda, hållbara och värdeskapande affärer. Utöver förstklassig juridisk rådgivning så krävs också en mängd kompetenser, processer och förmågor för att leverera rådgivningen på ett sådant sätt att den blir effektiv, prisvärd och uppskattad. En betydande del av medarbetarna på Lindahl arbetar därför i olika affärsstödjande roller.

På Göteborgskontoret består vårt affärsstöd av juristassistenter, receptionister, HR, ekonomi, konkursadministration samt vår avdelning för Notarius Publicus.

www.lindahl.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024