OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en rutinerad ekonomiansvarig till AG Trailer i Göteborg. Företaget är ägarlett och sedan många år väl etablerat inom branschen. I dagsläget har man tolv anställda fördelade på kontoret och i verkstaden.
I rollen som ekonomiansvarig ansvar du självständigt för redovisning, uppföljning och löner i företaget. Du har ett nära samarbete med VD, ägaren och övrig organisation. Om du motiveras av att ha ett varierande arbete och självständigt ansvar i ett mindre företag ser vi fram emot din ansökan!
Ansvarsområden
Du kommer huvudsakligen att arbeta med ekonomi och löner för AG Trailer men också hantera vissa arbetsuppgifter i diverse fastighetsbolag (dotterbolag) i Sverige och Danmark.
Dina arbetsuppgifter:
Periodisk sammanställning av försäljning
Intrastatrapportering
Uppföljning av resultat och beläggning
Moms- och skattedeklaration
Löner
Registrera leasingbeställningar
Uppläggning av anläggningstillgångar i systemet
Kundfakturering, kredithantering och kundbevakning
Hantering av leverantörsreskontra
Månads- och årsbokslut
Valutahantering
Bank- och revisionskontakter
Bokföring och fakturahantering för danskt fastighetsbolag
Administration; viss hantering av avtal
I tjänsten som ekonomiansvarig arbetar du på kontoret men möjligheter till hybridarbete finns i viss utsträckning. Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi, minst på gymnasienivå. Utöver det har du minimum 5 års erfarenhet i rollen som ekonomiansvarig och hanterar bokslutsprocessen, moms- och skattedeklarationer samt löner självständigt. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och van vid att växla mellan reskontraarbete och bokslut. Rollen är bred och samtidigt som den kräver erfarenhet av flera kvalificerade arbetsuppgifter erbjuder den också variation i din arbetsvardag. Dina kunskaper inom ekonomisystem är allmänt goda och du är också en van användare av Excel. Svenska och engelska i tal och skrift hanterar du obehindrat. Har du dessutom kunskaper i tyska ser vi positivt på det.
För att det ska bli så bra som möjligt har du lätt för att växla mellan detaljer och helhetsperspektiv, du är noggrann och klarar av att hantera bredden i arbetsuppgifterna. Du är kommunikativ och intresserad av att ha bra dialoger med alla i företaget, oavsett yrkeskategori. Din trygghet och ditt självständiga sätt gör att du har lika lätt för att ställa relevanta frågor till dina kollegor som att själv svara på dem, inom ditt specialistområde.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och vi eftersträvar mångfald.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar AG Trailer med Randstad Finance. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För information: Johanna Berglin, rekryteringskonsult e-mail: johanna.berglin@randstad.se
Om företaget
AG Trailer | En Släp- & Trailerspecialist
AG Trailer grundades redan 1938, men då som en ren verkstad, specialiserad mot tung trafik. På den tiden hette vi AG Service, ett namn som hos vissa lever kvar än idag. Vi servade och reparerade släp och trailers till den svenska transportbranschen och insåg ganska snart att vi behövde assistera våra kunder med lånetrailers under tiden som deras egna fordon stod på verkstaden och fick lite omvårdnad. Trogna kunder kunde därefter även hyra våra släp och trailers till sin dagliga verksamhet och så var vår hyresavdelning född. Köper man fordon, kommer man slutligen behöva sälja fordon. Det började med att vi sålde våra begagnade enheter, men övergick snart till att även omfatta försäljning av nya fordon som vi hade på lager.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044