OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alarmtech Sweden AB är ett svenskt familjeägt företag med över 30 års erfarenhet av utveckling och tillverkning av produkter till säkerhetsmarknaden. Tillverkningen sker i vårt bolag i Polen och utvecklingen samt försäljning sker främst från Sverige. Vi växer och behöver utöka med fler resurser till vårt kontor i Sollentuna, Rotebro. Vi sitter i ljusa lokaler med goda kommunala kommunikationer och bilförbindelser.
.
Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en ekonomiansvarig till vår kund Alarmtech Sweden AB. Uppdraget är på heltid med placering i Rotebro. Start enligt överenskommelse och förväntas pågå i minst sex månader och med tanken att sedan bli anställd av Alarmtech.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiansvarig hos Alarmtech har du ansvar för ekonomihanteringen men även för kontoret som helhet. Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Kunder: upplägg och kontroll, orderhantering, fakturering, påminnelsehantering, telefonkontakt med kunder .
* Redovisning: analyser av resultat, kostnader, statistik, produkter, lager osv. Optimering av redovisningssystemet. Traktamentehantering. Kontakt med redovisningsbyrå, revisor och banker mfl.
* Leverantörer: leverantörsreskontrahantering inkl betalning, kontakt med leverantörer, vissa inköp.
* Kontoret: Inköp, strukturera och organisera material, kund- och leverantörsavtal, ta fram policys, korrekturläsa marknadsföringsmaterial.
Du kommer att rapportera direkt till vd.
Kvalifikationer
Vi tror att du har minst 5-10 års erfarenhet av ekonomihantering men även erfarenhet av att ansvara för ett mindre kontor. Erfarenhet av controlling är meriterande. Du är en van användare av Office-paketet och särskilt excel. Alarmtech använder sig idag av ekonomisystemet Visma men kommer eventuellt att byta till Pyramid. Så erfarenhet av något av de systemen ser vi som meriterande.
I och med flera kontakter med svenska och utländska kunder och med fabriken i Polen så är bra kunskaper i engelska ett krav, har du kunskaper i polska, tyska, franska eller spanska så är det meriterande.
För att passa in i denna roll så tror vi att du är social och utåtriktad och gillar att ha många olika kontaktytor. Du är en strukturerad person som gillar att hålla ordning och reda men samtidigt kunna vara flexibel och hugga i där det mest behövs. Du drivs av utmaningar, tar gärna initiativ och arbetar hela tiden för ett gott samarbete på kontoret.
Alarmtech erbjuder dig
Alarmtech är ett familjeföretag där det idag arbetar 8 personer på kontoret i Rotebro medan det är 80 st anställda i fabriken i Polen. Det är en varm och generös arbetsplats där det är lätt att påverka och beslutsvägarna är korta. Här trivs man om man vill utmanas och hela tiden utvecklas. Kommunikationerna är goda och det finns parkeringsmöjligheter precis utanför kontoret.
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Genom våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ skapar vi de bästa förutsättningarna för våra medarbetare. Hos Serveoffice får du engagerade kollegor och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal trivs och mår bra.
Vi erbjuder därför generösa villkor i form av bland annat friskvårdsbidrag och ett brett förmånspaket. Dessutom anordnar vi kontinuerligt trevliga aktiviteter för att skapa en ”vi-känsla” bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av Serveoffice!
Ansökan och kontakt
Skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-563 13 70 eller cissi.silvstam@serveoffice.se.