OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Prizta Rekrytering & Bemanning AB har fått i uppdrag att rekrytera en ekonomiansvarig till Alingsås.Vår uppdragsgivare ingår in en koncern, där moderbolaget är ett blandat investmentbolag.Det aktuella företaget är verksamt inom konstruktion och tillverkning av kundanpassad automationsutrustning samt legotillverkning.Deras tre huvudområden är automation, verktyg och lego, där automation utgör den största delen. Tillsammans med ett systerföretag bildar de en av Skandinaviens största leverantörer av automationslösningar för den tillverkande industrin.På företaget i Alingsås är de ca 45 anställda.Företaget består också av ett fastighetsbolag, som innefattas i arbetsuppgifterna.Som ekonomiansvarig kommer Du att ha ett helhetsansvar för företagets löpande ekonomi, med månatlig rapportering till moderbolaget.Du kommer att sköta all löpande bokföring från orderhantering till årsredovisning, plus mycket annat, bl.a.: - Orderregistrering - Orderstatistik - Avstämning av priser - Avstämning av leveranstider och faktureringsupplägg med projektledare - Bokföring - Avstämning av konton - Moms- och skattedeklarationer - Intrastat - Månadsbokslut - Framtagning av ekonomiska rapporter med rapportering till moderbolaget månadsvis - Årsredovisning - Fakturering och registrering av inbetalningar - Registrering av leverantörsfakturor - Kund- och leverantörsreskontra - Kravhantering - Leasingavtal - Hyresavtal - Försäkringsfrågor - Anläggningsregistrering - Löner, traktamente, utlägg, semester m.m. - Löneavtal - Posthantering - Beställning av trycksaker - Kundaktiviteter inkl.inköp vid kundbesök Utöver detta kommer Du att delta i ledningsgrupp, säljråd, projektråd och eftermarknadsråd. Du kommer med andra ord att vara en mycket viktig person på företaget och det krävs att Du har en gedigen bakgrund och att Du har flerårig erfarenhet inom nämnda områden. - Du är minst gymnasieekonom med flerårig erfarenhet av totalansvar för ekonomi, administration och löner.- Du skall vara van att arbeta självständigt och ta helhetsansvar, men måste även fungera bra i grupp. - Du måste vara förtrogen med gällande regelverk inom moms- och personalskattefrågor.- Du är noggrann, sifferorienterad, strukturerad, ansvarstagande, prestigelös, serviceinriktad och kan hålla deadlines.- Du har god datorvana och behärskar Officepaketet utan problem.- Erfarenhet av Visma SPCS Adm.2000 och SPCS Lön Special är meriterande. Vi hoppas att detta låter intressant och ser fram emot Din ansökan.Skicka gärna in Din ansökan, tillsammans med CV, så snart som möjligt, då vi arbetar löpande med denna rekrytering.Välkommen med Din ansökan senast 30 april!