Ekonomiansvarig till Amber Advokater i Hässleholm

Ekonomiansvarig till Amber Advokater i Hässleholm

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiansvarig för Amber Advokaters kontor i Hässleholm, Älmhult och Kristianstad erbjuds du arbete i en bred roll med intern ekonomi tillsammans med ekonomiarbete i konkurser, rekonstruktioner och dödsbon. Här välkomnas du till ett familjärt och stabilt bolag och en möjlighet att utveckla rollen som ekonomiansvarig vidare.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig på Amber Advokater kommer du till en bred roll i ditt ekonomiarbete och i den externa ekonomihanteringen kommer du möta olika typer av branscher och dess förutsättningar. Din vardag kommer bland annat att utgöras av:

- Löpande redovisning, moms, skatter och avstämningar. Du kommer också hantera ekonomi och administration i konkurser, rekonstruktioner och dödsbon.
- Verksamheter i konkurs drivs emellanåt vidare under en viss tid och då sköter du den löpande ekonomin i aktuellt bolag.
- Kravhantering och arkivering är andra uppgifter du utför.
- Utöver ekonomiarbetet hanterar du även löner med tillhörande administration för 14 anställda.

Vi ser gärna att du vill utveckla rollen som ekonomiansvarig tillsammans med våra ekonomiansvariga på kontoren i Karlskrona, Värnamo och Jönköping. Hos oss finns t.ex. möjlighet att ta hem arbetet med årsbokslut, årsredovisning och inkomstdeklarationer som idag sköts av extern samarbetspart. Du blir en del av ett sammansvetsat gäng med familjär stämning. Här hjälps vi åt utan prestige med alla uppgifter som behövs för verksamheten.

Din profil
För att trivas och lyckas i rollen har du flerårig erfarenhet av operativt arbete med ekonomi och redovisningsarbete där du är van vid att arbeta brett och hantera helheten. Vi tror att du är van vid att arbeta i en mindre verksamhet. Erfarenhet av att arbeta med konkurser, dödsbon mm är inget krav, men kommer att vara en viktig och utvecklande del i ditt arbete som du självklart kommer att få lära dig hos oss.

Förutom dina tidigare erfarenheter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en noggrann och analytisk person mån om att hålla en hög kvalitet i det du tar dig an samtidigt som du med nyfikenhet tar dig an nya uppgifter. Du trivs som bäst när du får ett självständigt stort ansvar i kombination med en nära relation till kollegor såväl på kontoret i Hässleholm som på övriga kontor.


Övrig information
Placeringsort: centrala Hässleholm
Arbetstid: Heltid, dagtid
Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Varaktighet: Tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning

Amber Advokater har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult på Maxkompetens, Therese Hulte 044-781 44 80 eller therese.hulte@maxkompetens.se tillgänglig för frågor from 15 augusti. Ansökan sker på www.maxkompetens.se (Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR). Sista ansökningsdag är 31 aug 2022.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Vi är en av södra Sveriges största fullservicebyråer. Vi erbjuder företag och privatpersoner ett brett utbud av professionella, juridiska tjänster med huvudinriktningarna affärsjuridik, obeståndsrätt, familjerätt och brottmål. Vårt motto är att vara nära och tillgängliga - den juridiska rådgivningen ska vara förankrad i klientens verklighet. Vi är idag drygt 30 advokater och jurister på advokatbyrån samt ett tiotal administratörer, fördelade på sex orter i södra Sverige. På byråerna i Hässleholm, Kristianstad och Älmhult finns 14 medarbetare. Vi finns även i Karlskrona, Jönköping och Värnamo.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


Kontorist

Kontorist

26 november 2024

22 november 2024