OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiansvarig till ett bolag som säljer barnprodukter för en bra start i livet
Vi söker nu en ekonomiansvarig person till ett spännande bolag som arbetar med funktionella och återanvändbara textilprodukter för barn och kvinnor.
Du har operativ erfarenhet av arbete som ekonomiansvarig för ett mindre bolag och tycker om att själv utföra allt som en ekonomiansvarig förväntas sköta i ett mindre bolag, dvs bokföring, moms- och skattedeklarationer, månadsbokslut, du känner dig helt bekväm med att ta ett helhetsansvar för ekonomifunktionen och sköta den på distans.
Du rapporterar månadsvis till bolagets CFO som sitter i Göteborg, bolaget bedriver sin verksamhet i Visby på Gotland och säljer sina produkter till kunder, distributörer och återförsäljare via webshop i hela världen, därför kommer du ha möjlighet att sitta på ditt hemmakontor och arbeta på heltid, till din hjälp har du en ekonomiassistent på 50% som fysiskt befinner sig på bolagets kontor i Visby.
Tillsättningen kommer ske omgående så välkommen att skicka din ansökan redan idag till ansokan@equipefinance.se
Ditt ansvarsområde och kvalifikationer
Som person är du positiv, ambitiös och mycket trygg i din roll att operativt sköta ett mindre bolag med en omsättning på cirka 35 mkr, bolaget har även ett dotterbolag i USA med mindre verksamhet (omsättning cirka 1 mkr). Du är strukturerad och har hög tillit, håller deadlines och försöker hitta lösningar. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att utföra och ansvara för:
Lönehantering av cirka 30 st tjänstemannalöner.
Sköta allt inom ekonomi som en ekonomiansvarig förväntas göra, allt ifrån fakturering, hantering av varulager, löpande bokföring och månadsbokslut etc.
Upprätta månadsbokslut för två bolag och rapportera till bolagets CFO.
Då bolaget både importerar och exporterar varor så krävs att man har en viss erfarenhet av både import/export-regler samt av moms utomlands.
Erfarenheter som eftersöks
Erfarenhet som ekonomiansvarig, redovisningsansvarig eller liknande i minst 5 år. Du denna tjänst kommer skötas på distans, så här har du möjlighet att arbeta varifrån du själv önskar.
Bolaget använder sig av Microsoft Dynamics 365 Business Central (Navision), dvs det är ett krav att du tidigare arbetat i detta affärssystem.
Du är trygg i att kommunicera på engelska både i tal och skrift.
Utmärkta kunskaper i Excel.
Arbetstider
Heltid 100%, detta är en interimslösning tills dess att en permanent rekrytering är på plats. Dvs uppdraget sträcker sig from april och cirka 5-6 månader framåt.
Din ansökan
Equipe Finance är intresserade av att jobba med de bästa ekonomerna på arbetsmarknaden, intervjuer och urval görs löpande. Välkommen att skicka din ansökan och CV till ansokan@equipefinance.se märk din ansökan med “Ekonomiansvarig på remote”.
Kontaktpersoner:
Marcus Råsberg, Konsultchef, marcus@equipefinance.se
Daniel Hokander, Konsultchef, daniel@equipefinance.se
#jobbjustnu