Ekonomiansvarig till BORAB i Bollnäs

Ekonomiansvarig till BORAB i Bollnäs

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du självgående, lösningsorienterad och har erfarenhet av prognos- och budgetarbete? Vill du vara en del i ett bolag som bidrar till en hållbar region och en väl fungerande anläggning? Då kommer du trivas hos oss!

BORAB söker nu en Ekonomiansvarig till Bollnäs. Vi erbjuder en utvecklande och varierande roll där du kommer att hjälpa oss med att ta vår ekonomifunktion in i framtiden samt ha det övergripande ansvaret för BORAB:s redovisning och bokslut. 

Ansvarsområden
Som ekonomiansvarig ansvarar du för BORAB:s redovisning och bokslut och har det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen och dess utveckling i enighet med BORAB:s verksamhetsidé, mål och strategier. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår för ekonomiansvarig:
Ekonomisk rapportering till ägare, styrelse och intern ledningsgrupp.
Vara drivande och stöttande i budget- och prognosprocessen.
Utveckla ekonomistyrning och uppföljning.
Likviditetsplanering och uppföljning tillsammans med VD.
Utveckla och dokumentera rutiner och arbetssätt inom ansvarsområdet.
Administrativa uppgifter kopplat till bolagets styrelsearbete


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller närliggande område. Du har flerårig arbetslivserfarenhet som ledande ekonom och vana att delta i budget- och prognosarbete.

Du är prestigelös och flexibel och trivs bäst när du får variera mellan att arbeta operativt med redovisning, hantera övergripande ekonomifrågor samt frågor kopplade till affärsuppföljning. Vidare har du ett noggrant och strukturerat arbetssätt samt är en person som bidrar till ordning och reda. Du är förändringsbenägen och drivs av att hitta förbättringsåtgärder i både det dagliga och det långsiktiga arbetet. 

Vidare för att lyckas och trivas i rollen hos så har du lätt för att samarbeta med andra och ser dig själv som positiv och framåt. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Senast 2022-06-19, urval och intervjuer kan komma att ske löpande ansök därför så snart som möjligt.

För information: Gustaf Sjögren, Rekryteringskonsult, gustaf.sjogren@randstad.se

Om företaget
Vi är ett kommunalt bolag som ägs av Bollnäs och Ovanåkers kommuner. Vi ansvarar för att samla in och ta hand om avfall från hushåll och driva återvinningscentralerna i Bollnäs och Edsbyn. Denna halva av verksamheten är taxefinansierad. Vi har även avgiftsbelagd mottagning av avfall från verksamheter ex. företag och fastighetsägare. Utöver det lagrar och bereder vi avfallsbränsle mot ersättning från Bollnäs Energi.

Vi jobbar för: ett mer hållbart samhälle, ge god samhällsservice, ha hög effektivitet och vara en bra arbetsgivare. Bland annat genom att minska andelen avfall som förbränns eller deponeras, sprida kunskap, vara kostnadsmedvetna för att hålla avgifter på en rimlig nivå samt verka för en god inkluderande arbetsmiljö där medarbetare trivs och utvecklas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024