OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi omgående för kunds räkning en ekonomiansvarig till ett uppdrag på 1 år med start 24-01-02.
Om uppdraget
Uppdraget är ett föräldravikariat med start 24-01-02 fram till årsskiftet 2025. Det är ett konsultuppdrag för Bemannia som är 100%. Det kommer finnas möjlighet till att arbeta på distans till viss del. Du kommer ha ett nära samarbete med VD, Administrativ chef och Marknadsansvarig och är ett stöd för alla i ekonomifrågor.
Borås TME AB arbetar med att utveckla och marknadsföra Borås platsvarumärke för att attrahera både besökare och invånare. Uppdraget möjliggörs av ett aktivt och framgångsrikt samarbete mellan Borås Stad, Borås Näringsliv och Högskolan i Borås.
Dina arbetsuppgifter
Du har det övergripande ansvaret för bolagets ekonomiska redovisning. I arbetsuppgifterna ingår:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Budgetarbete
- Tertial- och årsbokslut
- Årsredovisning, löpande redovisning, lönehantering, resultatrapporter, skatt- och momsfrågor
- Uppföljning och analys av verksamheten
Dina kvalifikationer
För att axla rollen har du följande kompetens och erfarenheter:
- Civilekonomexamen eller liknande
- Minst 3 år i en liknande roll som ekonom
- Goda datakunskaper i MS Office
- Goda kunskaper i Visma admin 1000, Visma bokslut och Visma anläggningsregister
- Svenska flytande i såväl tal som skrift
Som person är du analytisk, har ett strategiskt tänk och ser sambanden mellan verksamhet och siffror. Du är noggrann och driven med en hög administrativ förmåga. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-12-22.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson