OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann och ansvarsfull ekonomiansvarig till en liten byggkoncern bestående av fem olika företag med olika inriktning inom byggsektorn. Ansvaret innefattar hela det ekonomiska och administrativa flödet, högt som lågt.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig kommer du att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån fakturering, reskontra och den löpande bokföring till avstämningar, bokslut och projektredovisning. Du ansvarar också för löner. I rollen är du ensam på ekonomiavdelning.
I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- leverantörsfakturor (stor mängd)
- in- och utbetalningar samt bevakning
- fakturering
- budget och prognoser
- rapportering och statistik
- moms, skatt och deklarationer
- månadsbokslut och årsbokslut
- löpande kontakt med bank, revisorer och Skatteverket
- löner, pensioner, rapportering Skatteverket
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiansvarig är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom och att du har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete som ekonomiansvarig. Det är ett krav att du har arbetat inom byggbranschen och med projektredovisning.
- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav, särskilt Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en flexibel och prestigelös person som också är noggrann och strukturerad. Du har förmåga att på egen hand organisera och planera ditt arbete. Du har starkt driv och initiativkraft. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Du vill gärna lära nytt och tycker om att vara delaktig i verksamhetens utveckling. Som person är du kommunikativ, tydlig och pedagogisk.
Direktrekrytering
- Tillsättning: under februari
- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
- Placering: fina lokaler mitt i Sollentuna
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001