Ekonomiansvarig till Closers och Hero

Arbetsbeskrivning

Om oss och vårt engagemang

Hero är specialister på bemanning och rekrytering inom ekonomi, administration och kundservice. Closers är en headhuntingbyrå specialiserad på att rekrytera inom försäljning. Våra kunder och kandidater väljer oss för att vi håller vad vi lovar och är genuint intresserade av att göra hållbara matchningar som gynnar både kunden och kandidaten. Vi är både rådgivande och konsultativa i våra kundmöten och intervjuer, allt för att säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats och att bidra med ett mervärde till vår målgrupp. Vi är kollektivavtalsanslutna och auktoriserade via Almega.

Men, vi är också mycket mer än bara rekryterings- och bemanningsföretag - Vi bryr oss om vår omvärld och vi sätter människan i centrum. Vi kallar det för att "jobba med hjärtat".

I början på 2018 så startade medarbetarna på Hero (https://app.teamtailor.com/companies/heZWrwaKWPA/jobs/108418/edit/www.hero.se) stiftelsen Heartworking Foundation (https://hero.se/heartworking-foundation-blogg/) - med målet att ta fler barn och ungdomar ur fattigdom genom skola och utbildning. För varje konsulttimme vi hyr ut skänker vi också en krona till denna stiftelse. Läs mer om vår stiftelse här (https://hero.se/heartworking-foundation-blogg/). 2019 så startade vi Heartworking Holistic (https://hero.se/holistisk-halsa-och-ledarskap/) - en satsning för att skapa förutsättningar för våra kunder och konsulter att finna verktyg för att minska den psykiska ohälsan och ersätta den med en tillvaro av balans samtidigt som de känner ett ökat engagemang.

Rollen som Ekonomiansvarig hos oss

Vi inleder nu rekryteringen av en ekonom som tillsammans med våra VDar och i nära samarbete med vår digitala ekonomibyrå PE Accounting vill ta ett helhetsansvar för vår ekonomifunktion. Du som vill utvecklas inom ekonomi och drivs av att få stor frihet under ansvar, upprätta strukturer och bygga goda interna relationer kommer trivas utmärkt hos oss. Som ekonom hos oss har du en bred och varierande roll där du samarbetar nära respektive bolags VD. Arbetsuppgifterna kommer bl.a. att innefatta ansvar för den löpande redovisningen, löner, månadsrapporter, analys och prognos samt att stötta vår ekonomibyrå med information inför årsbokslut.

Möjligheter och kultur

Långsiktighet är ett av våra ledord. Därför är det viktigt att du får en ordentlig introduktion och utbildning i våra processer, vår verksamhet och i vårt sätt att tänka. Som medarbetare hos oss behöver du inte vara orolig för varken stämpelklocka eller management by fear. Du är fri individ och vi litar på din inneboende drivkraft att vilja göra en bra insats. Du kan också känna dig trygg med att kunna kombinera arbetsliv, familj och fritid på ett sunt sätt då vi har en kultur som uppmuntrar välmående och balans i livet. Vi är ambitiösa och har samtidigt välmående medarbetare som har kul på jobbet!

För oss är det självklart att välkomna medarbetares vilja att vara med och utveckla företagets arbetssätt, rutiner och processer. Vi som företag blir mer framgångsrika om vi inkluderar våra medarbetare i utvecklingen!

Kompetensprofil

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom Ekonomi. Vi tror att du har flera års erfarenhet från att arbeta självständigt i en bred ekonomiroll som innefattar lön. Du besitter en hög systemvana och är mycket skicklig inom Excel. Vi söker dig som delar våra värderingar och vårt affärstänk. Du är en positiv, driven, strukturerad och noggrann person. Vår vardag är väldigt affärsnära och vi samarbetar mycket varpå det är viktigt att du förstår värdet av gott samarbete och att vara prestigelös.

Omfattning och tillträde

Tjänsten är på heltid, tillträde sker snarast men beroende på din tillgänglighet. Vi har i dagsläget ett härligt kontor på Kungsholmen (T-bana Fridhemsplan) som vi delar.

Lön och förmåner

Fast månadslön

Friskvårdsbidrag, mobil, laptop

Flexibla arbetstider

Pension och försäkringar enligt kollektivavtal

Ansökan

Du ansöker till tjänsten genom att klicka på knappen ”ansök”. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av vår leverans och HR chef Cecilia Enfors Ravelli som nås på cecilia.enfors@hero.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 20 augusti 2021

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


21 november 2024