Ekonomiansvarig till Cparta Cyber Defense, rekrytering.

Ekonomiansvarig till Cparta Cyber Defense, rekrytering.

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Nu söker vi en ekonomiansvarig för en tillsvidareanställning hos vår kund Cparta Cyber Defense vars vision är att skydda din och min digitala integritet!

Cparta har en långsiktig vision att skydda oss från dataintrång och attacker som påverkar din och min vardag samt Sverige som helhet. Cparta är cirka 60 anställda med varierande bakgrund från näringslivet och olika myndigheter, som alla brinner för samma vision. Cparta löser komplexa problem som har stor betydelse och påverkan på samhället och vår vardag.

Cparta har sitt kontor i centrala Stockholm. Möjlighet att arbeta remote finns när uppgifterna tillåter det. Periodvis ser man närvaro på kontoret som mest lämplig. Cparta erbjuder en flexibel arbetsplats med mycket trevlig atmosfär och ett mycket starkt förmånspaket.


Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiansvarig ingår du i Cpartas Shared Service-funktion och stöttar övriga företaget med allt inom ekonomi och redovisning. Rollen kräver därför kompetens både inom Controlling och redovisning.

Du säkerställer att ledningen har rätt fakta och nyckeltal för att fatta rätt finansiella beslut samt att Cparta följer alla legala åtaganden för uppföljningar och god redovisningssed.

Du rapporterar till Head of Shared Services men arbetar även mycket nära COO och övriga i ledningen.

Du arbetar nära avdelningscheferna och följer upp deras verksamhet vad gäller intäkter och kostnader samt utmanar och coachar i hur man kan maximera ägarnas investering.

Du är en mycket viktig del i utveckling av affärsplan samt input till styrelsen.

Exempel på ansvarsområden;

• Analysera och presentera nyckeltal
• Analysera och presentera P&L
• Budgetering och prognosarbete samt uppföljning av dessa
• Kassaflödesanalys
• Säkerställa en sund likviditet
• Löneadministration
• Löpande redovisning
• Månadsbokslut
• Moms och skatteinbetalning
• Årsbokslut och inkomstdeklaration

Till din hjälp kommer du att ha en ekonomiassistent som du själv är med och rekryterar inom kort efter start.


Din bakgrund:
För att trivas i denna roll bör du haft en liknande tjänst som ekonomiansvarig, redovisningschef eller ekonomichef under minst 5 år och ha följande kompetenser;

• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Mycket goda kunskaper i att arbeta med balans och resultaträkning
• Mycket goda kunskaper i att sammanställa kassaflödesanalys
• Goda kunskaper inom redovisning, skatter, deklarationer och bokslut
• Goda kunskaper i att göra ett Businesscase
• Mycket god analytisk förmåga
• Mycket god förmåga att kommunicera, presentera och coacha andra i ekonomiska nyckeltal
• Mycket god förmåga att utveckla och förbättra ekonomifunktionen
• Mycket god förmåga att leda förändringsarbete
• Mycket god förmåga i att utmana invanda mönster och arbetssätt





Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2024
  • Ansök senast: 8 mars 2024

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024