Ekonomiansvarig till Cretec i Växjö

Ekonomiansvarig till Cretec i Växjö

Arbetsbeskrivning

Cretec är en ledande aktör inom projektering, installation, förvaltning och utveckling av användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Med närmare 130 engagerade medarbetare och verksamhet i Växjö, Halmstad, Gislaved och Jönköping, erbjuder vi heltäckande tjänster inom VS, ventilation, kyla, styr och teknik.

Våra tjänster och lösningar används i industrier, kommersiella fastigheter samt inom offentlig sektor. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel. Med en omsättning på cirka 350 miljoner kronor är Cretec AB ett företag i stark tillväxt och utveckling.
Läs gärna mer om oss på www.cretec.se

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiansvarig hos Cretec blir ditt uppdrag att bidra till den fortsatta ekonomiska utvecklingen och förväntas kunna ta ansvar hela vägen från mindre detaljer till exempelvis konsolidering. Du kommer att arbeta nära ledningen och ha ansvar för budgetering, bokslut, rapportering och ekonomisk analys.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande bokföring och momsredovisning.
Upprätta kvartalsrapporter med utgångspunkt i projekten.
Prognostisera projekt och gå igenom med projektledare.
Utveckla och implementera interna kontroller och rutiner.
Ansvara för årsredovisningar, bolagsdeklarationer och årsredovisningar.
Ge support med ägardeklarationer och koncernsammanslagning.
Vidare har du löpande kontakt och samarbete med övriga kollegor inom bolaget och hjälper dessa med ärenden relaterade till ditt specialistområde. Du kommer ha ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter och för rätt person kommer det finnas goda möjligheter att utvecklas inom företaget. Rollen innebär resor cirka en gång i månaden till företagets kontor i Halmstad, Jönköping och Gislaved.

Din profil
Tjänsten som ekonomiansvarig hos Cretec är en roll för dig som:
Känner dig trygg i ekonomirollen.
Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Har en relevant utbildning inom ekonomi.
Du har med fördel erfarenhet av att arbeta i en projektbaserad organisation. Excel är din hemmaplan och att sätta dig in i nya system ser du som en rolig utmaning.
Som person är du initiativtagande och ansvarstagande i ditt arbetssätt. Du arbetar gärna självständigt, men har också en förmåga att samarbeta och skapa starka relationer inom organisationen genom din kommunikativa och öppna attityd. Vidare värdesätter vi en prestigelös inställning och förmåga att hugga tag där det behövs.

Vi erbjuder dig
Personlig utveckling med stort inflytande och frihet att påverka din egen arbetssituation.
En nyckelroll i att säkerställa vår fortsatta ekonomiska stabilitet och tillväxt.
Nya fräscha lokaler i centrala Växjö.
Engagerade och kompetenta kollegor i en öppen och inkluderande arbetsmiljö.

Övrig information
Placeringsort: Växjö
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Förtroendearbetstid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Cretec har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna rekryteringsansvarig Nathalie Stjärned på nathalie.stjarned@maxkompetens.se
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut eftersom vi tillämpar löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan via Maxkompetens hemsida redan idag!

Vi undanber oss ansökningar via e-post med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2024
  • Ansök senast: 5 december 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

20 december 2024