OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Elastocon är ett teknikintensivt företag som utvecklar, tillverkar och säljer instrument för materialprovning av polymera material.
Våra instrument säljs över hela världen. Därtill är vi distributör för ett flertal kända tillverkare av materialprovningsutrustning.
Vi har också ackrediterade kalibrerings- och provningslaboratorier där vi utför uppdrag åt våra kunder.
Företaget finns i ljusa och trevliga lokaler utmed motorvägen i Brämhult Borås. Vi är för närvarande 23 personer.
Läs mer om oss på hemsidan elastocon.se
Vi söker nu ekonomiansvarig.
Arbetsbeskrivning ekonomiansvarig
Du arbetar med olika ekonomiska aktiviteter och där ingår den löpande redovisningen och in- och utbetalningar. Rollen som redovisningsansvarig innebär ett helhetsansvar för den operativa redovisningen där du arbetar ax till limpa, alltså allt från fakturering och avstämningar till bokslut och rapportering. Kombinationen av ”högt och lågt” betyder att du dels måste ha avancerad redovisningskompetens, men också kunna hugga i och beta av enklare kontorsgöromål, så som post och arkivering.
Som redovisningsansvarig ingår arbete med löpande redovisning, månads, avstämningar, moms- och skattedeklarationer och inkomstdeklaration. Analytiska inslag kommer också ingå i rollen, t.ex. av resultatet där man undersöker anledningen till eventuella avvikelser, likviditet, lagersaldo, lönsamhetsanalyser. Att rapportera, vara behjälplig mot revisorerna och ha kontakt med myndigheter är andra vanligt förekommande uppgifter.
Som redovisningsansvarig ingår även att du dagligen utvärderar redovisningsprocessen och därefter utvecklar och förbättrar arbetssätt och rutiner. Du kommer att bistå vid budget- och prognosarbete, samt analysera bolagets intäkter och utgifter.
Rollen innefattar bland annat nedan uppgifter:
Löpande bokföring och redovisning. Moms- och skattredovisning. Månads- och årsbokslut. Kund- och leverantörsreskontra. Betalningar. Lageravstämning. Fakturering. Administrativa uppgifter. Rapportering. Delaktig i budget och prognosarbete. Provisionsberäkningar. Viss Kvitto- och utläggsredovisning. Viss löneadministration. Utveckla och förbättrar redovisningsprocessen.
Kvalifikationer
Vi ser att du behärskar svensk redovisning med internationella transaktioner, med minst 3 års erfarenhet, samt erfarenhet från bolag med egen produktion.
Vi ser även att du är svensktalande och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande, men inte är krav är erfarenheter i Pyramid.
Vem vi söker
Vi söker dig som verkligen vill vara med på vår resa. Vi delar samma vision. Du drivs av nya utmaningar och vill bidra till att skapa Elastocons framtid. Du sätter stolthet i vårt erbjudande och i att leverera på spets. Du är prestigelös och aldrig rädd för att hugga i. Du är ansvarstagande, tar initiativ och trivs med att arbeta självständigt.
Du bidrar till en öppen och härlig kultur, där vi drivs av att skapa förstklassiga leveranser tillsammans. Vi hjälper varandra och du gillar att både du och kollegorna alltid har ambition att presentera på topp. Du är duktig på att dela med dig av god energi.
Villkor
Tjänsten är heltid och ska tillsättas så snart som möjligt.
I denna rekrytering samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR. För mer information om tjänsten kan du kontakta henne på 0761 388 155 eller mejla till maria@koncepthr.se.