OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiansvarig till en växande organisation
Vill du arbeta på en flexibel arbetsplats som ser och tar hänsyn till individen. Skulle du vilja arbeta brett inom ekonomi och gillar löpande redovisning? Vill du arbeta på ett företag som tar vara på dina idéer och där du får vara med och driva utvecklingen?
Modigo är en privat vårdgivare inom specialistpsykiatri som på kort tid etablerat sig som ett av de ledande företagen inom området neuropsykiatri, utredningar och psykologisk behandling. Vi arbetar alltid enligt evidensbaserade metoder och har en hög kvalitetsstandard. Modigo har mottagningar i Sundsvall, Stockholm, Lund samt Göteborg. Våra värderingar kvalitet, medmänsklighet och mod beskriver oss väl och är våra ledstjärnor i såväl beslutsfattande som i vårt dagliga arbete. Modigo ingår i koncernen Modigo Group tillsammans med ADHD Care som är en digital specialistklinik inom medicinsk behandling av ADHD.
Tjänsten
Då vår ekonomiansvarige går på föräldraledighet söker vi nu en ersättare för ett längre vikariat. Som ekonomiansvarig kommer du vara baserad på vårt huvudkontor på Roslagsgatan i Stockholm. Du kommer främst att sköta ekonomin för Modigo AB men även för Modigo Group och ADHD Care. Du kommer ha mycket kontakt med såväl medarbetare som leverantörer. I arbetet ingår bland annat ansvar för löpande bokföring såsom avstämningar, kostnadsföring och periodisering samt kund- och leverantörsreskontra.
Du kommer att arbeta nära vår ekonomiassistent samt vår externa ekonomichef och rapporterar direkt till vår VD. Tjänsten är ett vikariat och du behöver kunna börja i april eller senast maj. Vikariatet är inledningsvis knappt 1,5 år och sträcker sig till början på hösten 2022 med goda möjligheter till förlängning.
Om dig
Nu söker vi dig som är utbildad ekonom och har minst tre till fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Då det är en tidsbegränsad anställning vill vi att du snabbt ska komma in i rollen. Det är mycket meriterande om du har arbetat inom privat vård, särskilt om du har arbetat i webdoc. Du har goda kunskaper i Excel, god systemvana och gärna erfarenhet av Fortnox. Då du kommer ha mycket kontakter via såväl mail som telefon krävs goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Som person är du självständig, flexibel, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Rollen innebär en hel del administration där du behöver vara strukturerad, noggrann och fokuserad. Vidare är du ordningsam, kreativ och bidrar till en positiv utveckling både gällande dina egna uppgifter och verksamheten i helhet.
Utmaningar och möjligheter
Vi är en liten men snabbväxande koncern med korta beslutsvägar. Vi arbetar under devisen "Frihet under ansvar" vilket innebär att du kommer ha stor möjlighet att lägga upp dina arbetstider på ett sätt som passar just dig och din livssituation. En del av ditt arbete kan du, om du så önskar, förlägga i hemmet.
Ansökan
Om du har några frågor kring tjänsten så kontakta vår ordinarie ekonomiansvarige Katarina Ledberg på telefonnummer 08-5781 7309. Maila din ansökan med CV och personligt brev till jobb@modigo.se och skriv ”Ekonomiansvarig” i ämnesraden i mailet. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 7/2. Välkommen med din ansökan!