OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mård Lind Förvaltnings AB är ett familjeägt fastighets- och byggkonsultföretag. Företaget finns i Norrköping och verkar i Östergötland med omnejd. Konsultverksamheten grundades 1971 och är verksamt inom projektledning, byggprojektering och projektutveckling. Förutom konsultverksamheten finns inom koncernen ägande och förvaltning av egna specialfastigheter inom vård och omsorg samt förskola. Koncernen äger även 50% av ett bostadsutvecklingsföretag inriktat mot ägarlägenheter. Koncernen består av 6 bolag. Omsättningen är ca 30 Mkr och man äger och förvaltar fastigheter till ett värde av 400 Mkr.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker nu en ekonomiansvarig som kan ta helhetsansvar för ekonomi och administration och vara del i affärsutvecklingen för våra bolag. Vi är en verksamhet i expansion och söker dig som tillsammans med oss vill utveckla, utöka och bygga upp en delvis ny ekonomifunktion.
Uppdraget omfattar ett brett ansvar för bolagens administration, här ingår allt från posthantering, kund-, såväl som leverantörsreskontra, löpande redovisning, löner, moms, arbetsgivaravgifter till förberedelse inför bokslut.
Målsättningen framåt är att utveckla tjänsten för att bl a kunna hantera avtal med leverantörer, göra vissa inköp, hantera avskrivningar men framför allt jobba mer med nyckeltal för fastigheterna och lägga fokus på likviditetsanalyser. Gärna också genomföra bokslut. Att utveckla årshjulet och skapa ett mer proaktivt arbetssätt för ekonomi och administration är ett övergripande mål.
Tjänsten är inledningsvis på ca 50% och du kommer själv ha stor möjlighet att påverka både omfattning och utveckling. Önskar du redan inledningsvis arbeta mer tid finns möjlighet att sälja in ekonomitjänster till andra företag för att utöka andelen av tjänsten.
Profil
Vi söker dig som med engagemang och drivkraft vill bidra till att driva utvecklingen av vår ekonomifunktion.
I grunden har du någon form av gymnasieutbildning och efter det gedigen erfarenhet som ekonom. Du är trygg med grunderna inom ekonomi och har flerårig erfarenhet från löpande redovisning, moms och skatter. Har du gjort bokslut är detta meriterande. Det är ett krav att du har erfarenhet från aktiebolag med en viss storlek på omsättning.
Meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen och fastighetsekonomi men inget krav.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du har goda kunskaper inom redovisning och gärna controlling.
Det är meriterande om du har erfarenhet från att ha jobbat med ekonomisk analys och styrning med hjälp av nyckeltal.
Som person är du självgående, kan ta initiativ och driva dina egna processer. Du har ordningssinne, är vaken och lyhörd med god kommunikationsförmåga
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Unik Resurs. Vi vill därför ha din ansökan via hemsidan www.unikresurs.se
Passar du in på ovanstående profil och lockas av uppdraget, tveka inte att ansöka redan idag!
Urval kommer ske löpande.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
Har du frågor är du välkommen att kontakta någon av Uniks konsulter Kristina Lind, kristina.lind@unikresurs.se, 076-778 15 13 eller Helena Lantz, helena.lantz@unikresurs.se, 073-656 04 66
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84