Ekonomiansvarig till Exting - en del av Brandexperten

Arbetsbeskrivning

Om Exting

Exting är marknadsledande inom brandsläcksystem med kemiska släckgaser, system med inerta gaser och vattendimma. I företaget finns lång erfarenhet inom brand, skydd och säkerhet.

Bolaget befinner sig i ett väldigt intressant läge efter sammangående med Brandexpertengruppen i början av 2022. Kombinationen av den kunskap som byggts upp i bolaget sedan starten 2000, tillsammans med synergi- och tillväxtmöjligheter i en större koncern, gör att möjligheterna för framtiden är mycket goda.

Om Brandexpertengruppen

Vi har en lång erfarenhet av att skapa säkrare och tryggare arbetsplatser i Sverige. Hela tiden söker vi nya lösningar som kan göra arbetslivet så riskfritt och enkelt som det bara går. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi ständigt vårt erbjudande för att möta dagens och morgondagens behov. Det har bland annat lett till att vi tagit fram vårt unika web-verktyg för systematiskt brandskyddsarbete och att våra utbildningar har vässats och blivit många fler.

Brandexpertengruppen består av flera kompetenta företag och vi fortsätter att växa för att ytterligare bredda vår närvaro och sortiment. Tillsammans skapar vi framtidens säkerhetsföretag där kunden alltid är i fokus.

Vi söker dig som nu vill anta en bred ekonomitjänst i ett växande och modernt brandskyddsföretag!

Exting och Brandexpertengruppen befinner sig på en spännande tillväxtresa och vill utöka sin organisation med en ekonomiansvarig. Tjänsten är placerad på Stockholmskontoret som ligger i Sollentuna/Norrviken. Du ansvarar för ekonomin i Exting AB och har ett helhetsansvar i din position. Du har ett nära samarbete med övrig ekonomiavdelning inom koncernen och rapporterar till VD i Exting som är placerad i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring och bokslutsarbete (månadsvis och årsvis)
- Budget och prognosarbete
- Projektredovisning och successiv vinstavräkning
- Inköp till kontoret och stöd till organisationen i diverse administrativa uppgifter
- Ansvar för att hålla ihop lagerredovisning

För att lyckas i rollen behöver du:

- Några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och redovisning
- Ha erfarenhet av att skapa tydliga processer och policys
- Vara skarp i din analys samt brinna för att vara med och utveckla verksamheten
- Goda IT-kunskaper samt goda kunskaper i svenska och engelska.
- Högskola eller eftergymnasial utbildning
- Meriterande med erfarenhet av arbete i Excel, Visma Admin (eller likvärdigt redovisningssystem) och Officepaketet

Vem är du?

För att lyckas i positionen är det viktigt att du är ansvarstagande, strukturerad och har en analytisk förmåga. Har du ett mindset som präglas av möjligheter och problemlösning - då kommer du uppskatta att bidra till detta bolag i team med många kompetenta och samtidigt prestigelösa människor.

Hur ansöker du?
Ansök genom att besvara frågorna och ladda upp din profil nedan, så ser vi fram emot att få kontakt med dig!

louise.harrysson@pspartner.se
46 723 11 98 39

lena.wadenby@pspartner.se
46 723 30 60 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
GÖTEBORG, 41328

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024