Ekonomiansvarig till föräldravikariat 75%

Ekonomiansvarig till föräldravikariat 75%

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ekonomiansvarig till ett föräldravikariat på ett mindre bolag på Hisingen i Göteborg. Uppdraget beräknas löpa under ett år, kanske lite längre, med start i april.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som ekonomiansvarig är du ensam ansvarig för bolagets redovisning. För att trivas är det viktigt att du är driven, analytisk och prestigelös. Du förväntas sköta arbetet självständigt samtidigt som du samarbetar nära mellan andra avdelningar på företaget. Du har en god förmåga att planera och prioritera ditt eget arbete och drivs av att vara med och utveckla och lösa problem. Företaget är en emballage och bygghandelsgrossist som tillhör en finsk koncern med bolag i Finland, Sverige, Estland och Norge. Det förekommer en del kontakt med andra kollegor i de olika länderna, det är därför viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift. Du jobbar nära platschefen i Sverige och bistår med hjälp vid t. ex HR-frågor samtidigt som du rapporterar direkt till företagets VD i Finland. Vi tror att du har 3-5 års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete. Bolaget använder Microsoft Dynamics NAV och Excel vid rapportering. Vid mer komplexa ekonomifrågor finns samarbete med en revisionsbyrå som kan vara behjälplig.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos kund är ca ett år, eventuellt längre, med start i april.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan direkt.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiansvarig

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2021
  • Ansök senast: 3 mars 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024