OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiansvarig hos oss har du helhetsansvaret för vår ekonomifunktion och till din hjälp har du en ekonomiassistent. I rollen som ekonomiansvarig arbetar du brett med hela flödet.
Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter innefattar kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning, in- och utbetalningar, avstämningar, moms- och skattedeklarationer, anläggningsregister, lön- och personaladministration, delårs- och årsbokslut samt årsredovisning. I rollen arbetar du nära vår VD och ägare och kommer att vara delaktig i budget, prognos, analys och resultatuppföljning. Du ansvarar för utveckling av processer och rutiner för avdelningen och säkerställer att vi arbetar på bästa och mest effektiva sätt. I rollen ingår även andra vanligt förekommande administrativa uppgifter som tillhör en ekonomiavdelning.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet av en liknande roll, där du har ansvarat för och organiserat arbetet på en mindre ekonomiavdelning. Vi arbetar i Visma Administration 2000 och Visma Lön 600 har du tidigare erfarenhet från dessa program ser vi det som positivt. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel. Då vi är en internationell koncern så det är viktigt att du är flytande i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi har även dotterbolag i Kina och Tyskland talar du något av dessa språk ser vi det som meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är van vid att arbeta självständigt och är trygg i din kunskap och i din roll. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar GESAB med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: liza.dahlin@randstad.se
Om företaget
GESAB är ett familjeägt företag som startades 1987 med ca 20 anställda. Företaget är specialiserat inom värmeteknik för fartyg och industri, samt katalytisk avgasrening för större dieselmotorer. Vi har våra dotterbolag i Tyskland, Kina och Holland. Vi har också några små lokala kontor i Schweiz och Polen. I hela gruppen är vi ca 85 anställda idag.
Våra lokaler ligger på Exportgatan, Hisings Backa där vi har kontor, lager, samt en verkstad för tillverkning av avgasreningssystemen.
Vi söker dig som vill jobba i miljö med internationella affärer, där vägarna till beslutsfattande är korta, och där du kan vara med och påverka utvecklingen av bolaget i nya riktningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044