Ekonomiansvarig till Intramedic i Sollentuna

Ekonomiansvarig till Intramedic i Sollentuna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomiansvarig till Intramedic i Stockholm, välkommen med din ansökan!

Har du erfarenhet som redovisningsansvarig eller ekonomiansvarig? Vill du jobba i ett mindre bolag inom medtech-sektorn som gör skillnad i samhället? Trivs du på en arbetsplats med mycket frihet under ansvar och en öppen atmosfär? Sök då rollen som ekonomiansvarig hos Intramedic i Sollentuna, norr om Stockholm!

Ditt anställningserbjudande

Intramedic är ett dynamiskt och växande medicintekniskt företag med verksamhet i Sverige och Danmark. Du kommer till ett renodlat distributionsbolag som gått från små till medelstora men som behållit en öppen atmosfär med högt i tak. Intramedic har ett starkt varumärke inom sin bransch och de säljer och utför service på utrustning från flera internationellt marknadsledande leverantörer där huvuddelen är inom diagnostisk lungfunktion, testutrustning och rehabilitering. Du kommer till ett bolag som verkar för ett gott ändamål där deras produkter bokstavligen kan vara livsavgörande och där många i personalstyrkan själv har medicinsk- eller sjukvårdsbakgrund.

Intramedic verkar i en bransch med långa kundkontrakt och säker leverans vilket ger ett stabilt intäktsflöde och möjlighet att jobba långsiktigt. De har också konkurrensfördelar jämfört med liknande bolag då de är väldigt starka på IT-integration vilket bidrar till deras starka varumärke.

Bolaget har stabila ägare som varit med sedan starten och har ett långsiktigt tänk i sitt sätt att styra bolaget. Många i personalen är dessutom delägare i företaget vilket bidragit till stort engagemang där medarbetarna i både Sverige och Danmark jobbar till stor del som en enhet.

Du kommer bli välkomnad av ett stabilt team som tillsammans brukar ha regelbundna After Works och middagar för att fira uppnådda mål. Det är ett litet team med en harmonisk och familjär känsla vilket också innebär att arbetsuppgifterna kommer både vara varierande med både högt och lågt beroende på vad som händer inom bolaget. Det innebär också korta beslutsvägar och en icke-formell atmosfär, på Intramedic hjälper man varandra!

Jobbet som ekonomiansvarig på Intramedic kommer innebära mycket frihet under ansvar. Nästa chefen sitter i Köpenhamn och VD utgår från Småland men båda jobbar från Stockholmskontoret regelbundet.

Du erbjuds en marknadsmässig lön och med ett slagkraftigt förmånspaket där du har möjlighet till bonus, sex veckors semester, betald parkering och friskvårdsbidrag.

 

 

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiansvarig på Intramedic kommer du att sköta det svenska bolaget från ax till limpa. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

• Löpande redovisning
• Leverantörs- och kundreskontra
• Månadsrapportering
• Ta fram olika rapporter till ledningen
• Lönehantering
• Ad-hoc uppgifter som att kontrollera prislistor etc
• Team leader för administrationsenheten på 2 personer

Du kommer också ha ett ansvar som Office manager vilket innebär att du tillsammans med kollegorna tar hand om kontorets drift med allt från fruktkorg till felanmälan av fastigheten. En grov bedömning är att ekonomiansvarig-rollen är på 80% och resterande 20% läggs på koordinering och Office manager-uppgifter.

Värt att veta

Du utgår från kontoret i Sollentuna med 5 minuters gångavstånd från pendeltågsstationen, men har viss möjlighet att jobba från distans vid behov. Rollen är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats.

Du rapporterar till CFO i Danmark.

 

Våra förväntningar

Vi söker dig som tidigare har arbetat som ekonomiansvarig och har erfarenhet av lönehantering eller dig som jobbat med liknande uppgifter och nu väntar på chansen att ta ett kliv upp. Du har troligtvis ett intresse för HR och har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har även goda kunskaper i Microsoft Excel. Som person är du nyfiken, serviceinriktad samt självständig och du trivs med att ta ansvar över dina egna arbetsuppgifter.

Intramedic använder just nu Navision vilket är meriterande men inget krav.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024