OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad erbjuder vi Dig
Vill du vara med och påverka i en dynamisk organisation som är under stark tillväxt? Vi söker nu en driven och engagerad medarbetare som vill vara med och exekvera vår strategiska plan. Våra värdeord är engagemang, nyfikenhet och kompetens, men arbetsglädje är minst lika viktigt. Vi är en grupp som trivs tillsammans och har kul ihop. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor, inklusive generöst friskvårdsbidrag, samt fräscha lokaler på Kungsholmen i Stockholm. Som vår ideala kandidat delar du våra värderingar och trivs i en dynamisk organisation där du som individ får stort utrymme att växa och utvecklas. Tjänsten är en heltidstjänst, men vi är öppna för att diskutera alternativa lösningar om det skulle passa dig bättre. Om du känner att detta låter som en spännande utmaning och vill bli en del av vårt team, tveka inte att skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!
Dina egenskaper
Vi söker en ekonomiansvarig som brinner för att arbeta i en personlig och flexibel miljö där dina insatser gör skillnad. Du är analytisk, älskar att arbeta med siffror och har en passion för att lösa komplexa problem. Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete i en ekonomiroll och en utbildning inom redovisning/ekonomi. Du är en kommunikativ person med en positiv och serviceinriktad inställning. Du är självgående, ansvarstagande och noggrann och är van att anpassa dig till olika typer av arbetsuppgifter. Det är viktigt för oss att du är prestigelös och att du kan trivas i en organisation där du skall ta eget ansvar. Om du vill vara en del av ett team som strävar efter att uppnå sin fulla potential och är redo att ta nästa steg i din karriär, då är detta rätt jobb för dig.
Om Rollen
Som ekonomiansvarig har du helhetsansvaret för vår bokföring, rapportering och den löpande ekonomiska administrationen. Då ekonomifunktionen är under utveckling kommer du att arbeta både högt som lågt, för att successivt effektivisera våra arbetssätt genom automatisering, jobba för mer analys, utveckla våra system och höja kvalitén på den ekonomiska informationen. Du har VD som närmaste chef och kommer att sitta i ledningsgruppen och skall därför vara intresserad av att utveckla företaget och vilja ta för dig och komma med synpunkter.
- Löpande bokföring samt skattedeklaration
- Fakturering
- Lönehantering
- Kund- och leverantörsreskontra
- Business controlling (månadsrapporter till ledningen och styrelse)
- Ledningsarbete
Övriga arbetsuppgifter
- Budget och prognosarbete
- Projektekonomi. Stöd vid större projekt
- Placering av överlikviditet
- Ansvar för Inköp och avtal
- Årsbokslut (årsredovisning och inkomstdeklaration)
Dina kvalifikationer
Vi söker en erfaren ekonom som är redo att ta nästa steg i sin karriär. Du har mycket goda kunskaper i Officeprogram samt är bekant med ett eller flera ekonomisystem. Om du har tidigare erfarenhet av business controlling är det en stor fördel, men vi uppmuntrar också kandidater som vill växa in i rollen och erbjuder stöd för att nå dina mål. Vi letar efter en kommunikativ person som kan uttrycka sig väl både på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
OM IP-Solutions
IP-Solutions är ett konsultbolag i teknikens framkant med fokusområdena tele- och datakommunikation och Cloud, som erbjuder tjänster inom mjukvaruutveckling, DevOps, nätverk samt tekniskt ledarskap. Bolaget grundades 1999, är personalägt och kontoret ligger i centrala Stockholm. Bolaget har haft en stabilt ökande tillväxt och lönsamhet och blev ett DI Gasell företag två gånger.
Kärnan i verksamheten är konsulternas tekniska expertis och förmåga att leverera värde till kund. Interna framgångsfaktorer inkluderar den fina kollegiala gemenskapen, den personliga approachen avseende sälj och matchning mot potentiella uppdrag, samt den kontinuerliga satsningen på kompetensutveckling och kompetensdelning som präglar bolaget.